Klienci spędzają coraz więcej czasu w warszawskich centrach handlowych
W Warszawie działa ponad 30 centrów handlowych. Klienci deklarują, że regularnie robią zakupy w 3-4 z nich i spędzają tam średnio 3 godziny - wynika z badania GfK Polonia.
Spośród objętych badaniem centrów handlowych w aglomeracji warszawskiej najwięcej pozytywnych ocen otrzymały Arkadia, Złote Tarasy, Galeria Mokotów oraz Wola Park.
W kategorii oferty modowej doceniona została oferta centrum handlowego Arkadia, którą pozytywnie ocenia 85 proc. respondentów. Pod tym względem Warszawiacy cenią sobie również outlet Fashion House Piaseczno (83 proc.) i Złote Tarasy (82 proc.).
Wśród marketów FMCG, zlokalizowanych na terenie danego centrum handlowego, najwięcej klientów pozytywnie ocenia obiekty Auchan: w Piasecznie (88 proc.), w centrum Wola Park (88 proc.) i w Łomiankach (85 proc.). Pozostałe wyróżnione obiekty to hipermarkety Real w Forcie Wola (81 proc.) i w King Cross Praga (81 proc.).
Najlepszy "foodcourt", czyli ofertę gastronomiczną, mają według respondentów Złote Tarasy (80 proc.), Arkadia (78 proc.) i Galeria Mokotów (77 proc.).
Respondenci uznali, że najlepszą ofertę sklepów z produktami do domu i ogrodu prezentuje IKEA (w Jankach i na Targówku) oraz Centrum Krakowska. W kategorii elektroniki/RTV i AGD najlepiej oceniono centrum M1 w Markach.
Zdaniem Warszawiaków w poszukiwaniu rozrywki warto wybrać się do centrum Wola Park, Promenady, Arkadii lub Galerii Mokotów. Natomiast najwyższy poziom obsługi prezentuje Klif oraz KEN Center. Udogodnienia w postaci dobrze oznakowanych i czystych toalet doceniono w Arkadii, Złotych Tarasach, Galerii Mokotów i Klifie. Zdaniem klientów, najbardziej przyjazne osobom niepełnosprawnym i matkom z małymi dziećmi centrum to Arkadia.
W opinii warszawskich klientów Auchan Piaseczno, Sadyba Best Mall, King Cross Praga i Klif to centra o wyjątkowo przyjaznej organizacji przestrzennej. Pod względem dostępności komunikacyjnej największe uznanie zyskały obiekty zlokalizowane w ścisłym centrum Warszawy, czyli Wars, Sawa, Junior, Złote Tarasy i Arkadia.
Za centra, do których najłatwiej dojechać samochodem (brak korków, dogodne zjazdy z tras) uznano Carrefour Bemowo, Wola Park i Auchan Łomianki. W opinii klientów szczególnie dużymi, wygodnymi parkingami dysponują Auchan w Łomiankach i Piasecznie oraz Centrum Krakowska i Skorosze.
Deklaracje respondentów dotyczące długości trwania wizyty w warszawskich galeriach handlowych wskazują, iż największy odsetek klientów spędza w tych obiektach na zakupach od półtorej godziny do trzech godzin (48 proc.).
Wyniki pochodzą z raportu instytutu GfK Polonia "Wielkie badanie klientów warszawskich centrów handlowych", omawiającego strukturę handlu odzieży i obuwia w Warszawie, kategorie klientów galerii handlowych, podział budżetu pomiędzy galerie oraz inne kanały zakupowe, postrzeganie poszczególnych centrów handlowych. W ramach badania ponad 2000 regularnych użytkowników centrów handlowych z Warszawy i okolic oceniło wszystkie obiekty zlokalizowane w granicach aglomeracji warszawskiej.
Dołącz do dyskusji: Klienci spędzają coraz więcej czasu w warszawskich centrach handlowych