„Kocham Cię, Polsko!” straciło milion widzów i znika z anteny
Emitowany w niedzielę ósmy sezon „Kocham Cię, Polsko!” śledziło o ponad milion widzów mniej niż nadawany wiosną w piątki siódmy sezon show. Program przegrał z propozycjami wszystkich konkurentów TVP2 i nie powróci już na antenę stacji.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że ósmą edycję „Kocham Cię, Polsko!” śledziło w Dwójce 1,83 mln widzów, a udział kanału w czasie nadawania show wyniósł w grupie 4+ 10,94 proc., a w 16-49 - 7,19 proc. Program tej jesieni emitowano w niedziele o 20.05. Dla porównania, pokazywana wiosną br. w piątki o 21.10 siódma seria widowiska miała 2,94 mln widzów, dając TVP2 odpowiednio 21,94 proc. i 16,09 proc. udziału.
W czasie emisji ostatniej serii widowiska Dwójka zajęła dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była stacja TVN, której udział wyniósł 18,60 proc., a emitowała ona program „MasterChef” i filmy fabularne. Drugie miejsce zajęła TVP1 (18,04 proc., „Pogoda”, „Siła wyższa”), a trzeci był Polsat (16,32 proc.; „Tylko muzyka”, filmy). W grupie komercyjnej TVP2 była także czwarta, ale liderem był tutaj TVN przed Polsatem.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 3 106 881 | 18,60% | 24,27% |
TVP1 | 3 012 338 | 18,04% | 12,90% |
Polsat | 2 724 689 | 16,32% | 18,85% |
TVP2 – KCP | 1 827 554 | 10,94% | 7,19% |
Przychody reklamowe z ósmej edycji „KCP” wyniosły 8,6 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
TVP zdecydowała, że kolejnej serii formatu na antenie już nie będzie. - Decyzja o zakończeniu emisji show nie była podyktowana wynikami oglądalności ostatniej serii - zapewniła w połowie listopada br. w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP. - Od samego początku emisji ósmej edycji programu „Kocham Cię, Polsko!” zakładaliśmy, że będzie to edycja ostatnia. Program funkcjonuje na antenie Dwójki od 2009 roku i uważamy, że jego formuła zdążyła się wyczerpać - dodała (więcej na ten temat).
W programie „Kocham Cię, Polsko!” dwie drużyny rywalizowały ze sobą, sprawdzając swoją wiedzę o Polsce i Polakach. Ich kapitankami były Katarzyna Zielińska i Joanna Koroniewska (występowała ona dopiero od siódmej edycji, wcześniej kapitanką była Marzena Rogalska). Prowadzącym był Maciej Kurzajewski, a producentem wykonawczym - firma Rochstar. Show oparte było na holenderskim formacie „I love my country”.
Dołącz do dyskusji: „Kocham Cię, Polsko!” straciło milion widzów i znika z anteny
Wszyscy pamiętamy jeszcze aferę ze zdjęciem "Szansy na sukces", lubianego przez widzów programu Elżbiety Skrętkowskiej. Powszechnie znanym powodem miała być obraza prowadzącego program Wojciecha Manna, którego z okazji choroby, jednorazowo zastąpił w programie młodszy i podobno śmieszniejszy wykonawca.
Czas pokazał,że cała awantura była pretekstem,żeby Wojciech Mann mógł dostać dla siebie czas antenowy po "Szansie..." i rzucić widzów na kolana.
Mnie rzucił i w tej pozycji jestem w stanie prosić dyrekcję Dwójki, żeby program jak najszybciej zdjęła.
Autorski program Wojciecha Manna jest chemicznie wyprany z zalet, jakie powinien mieć współczesny talk -show. Brakuje mu tempa, dowcip Manna jest tak ciężki, jak sam wykonawca, a pomysł z głupiutką współprowadzącą jest już do bólu ograny.Również widownia, niemodnie usadzona przy "kawiarnianych "stoliczkach z lampkami rodem z PRL, nie dodaje całości wdzięku. reakcje widzów są adekwatne do jakości dowcipów, co powinno dać wszystkim do myślenia. Tylko wygląd prezentera kojarzy się z amerykańskimi sitcomami. Tam chorobliwa tusza i cztery podbródki to średnia krajowa, u nas jednak uchodzą w radiu, na wizji niestety okropnie rażą.
Wojciech Mann ma jednak ciągle swoich fanów i co więcej, ma fantastyczne układy. Stanowi odpowiednik dębu Bartek i nikt nie ma odwagi go wyciąć.Pewnie dlatego dotychczas nie przeczytałam żadnej złej recenzji programu.
Jednak król jest nagi (brrr) i nowa szansa Manna na sukces jest chyba żadna.
cyt. za blog Anna Janiszewska