Komisja Etyki Reklamy: cydr Cider Inn nie może mieć konta na Instagramie
Cydr, który jest napojem alkoholowym, nie może być promowany na Instagramie, bo dostęp do tego serwisu mają dzieci - uznała Komisja Etyki Reklamy rozpatrując skargę złożoną na reklamę internetową marki Cider Inn (należącej do JRBB).
Komisja Etyki Reklamy rozpatrywała skargę na internetową reklamę napoju alkoholowego Cider Inn., która pojawiła się na jego profilu na Instagramie. Według skarżącego produkt ten reklamowany jest tam nielegalnie, a producent promuje w ten sposób alkohol wśród nieletnich.
W odpowiedzi przedstawiciele firmy JRBB przyznali, że rzeczywiście, Instagram nie daje możliwości technicznego ograniczenia wieku osób komunikujących się z kontem ich marki. - W ten sposób faktyczną staje się możliwość, że na naszym koncie osoby niepełnoletnie wejdą w styczność z treściami, których tematem jest alkohol - napisali.
Bronili się, wskazując, że konto na Instagramie mają też inne polskie marki alkoholowe, chociażby piwo Żywiec - Lubelska Vodka. - Jesteśmy niewielką firmą, więc chętnie korzystamy z doświadczeń i rozwiązań firm, które są liderami na swoich rynkach i w swoich kategoriach. Stąd może niepotrzebnie zasugerowaliśmy się obecnością piwa Żywiec na Instagramie. Chciałbym zwrócić uwagę, że w opisie konta Cider Inn na Instagramie - który jest widoczny dla każdego kto wejdzie na nasz profil - znajduje się następująca treść „Cider Inn. Światowej jakości polski cydr facebook.com/CiderInn. Alkohol. Tylko dla pełnoletnich". Żywiec czy Lubelska Vodka takiej informacji nie zamieszczają - napisał do KER przedstawiciel JRBB. Zapowiedział ponadto, że firma w każdej chwili jest gotowa na zamknięcie konta na Instagramie.
Komisja uznała, że reklama Cider Inn na Instagramie narusza Kodeks Etyki Reklamy, bo brak ograniczeń wiekowych w serwisie może doprowadzić do sytuacji w której adresatem reklamy cydru, będącego napojem alkoholowym, mogą być dzieci oraz młodzież mająca tam swoje profile.
Obecnie instagramowy profil Cider Inn nie jest już dostępny.
Dołącz do dyskusji: Komisja Etyki Reklamy: cydr Cider Inn nie może mieć konta na Instagramie
Nie powinno sie zakazywać takich rzeczy jak konto na instagramie. Skarżący znalazł brzydki sposób na walkę z konkurencja a rada pomysł podłapała.