Kompania Piwowarska przeprasza i usuwa billboard Lecha spod Wawelu
Kompania Piwowarska usunęła spod Wawelu billboard z hasłem „Zimny Lech”. Rzecznik firmy przeprosił też osoby, które taki przekaz w pobliżu grobu Lecha Kaczyńskiego uznały za niestosowny.
Billboard reklamowy piwa Lech z hasłem „Spragniony wrażeń? Zimny Lech” został zdemontowany z okolic wzgórza wawelskiego. Zarządzająca tą marką Kompania Piwowarska nie przedłużyła bowiem umowy na wynajem tej lokalizacji.
Przypomnijmy, że w weekend media zwróciły uwagę, że taki przekaz w pobliżu grobu prezydenta Lecha Kaczyńskiego jest niestosowny. Taką opinie poparli na swoich blogach europosłowie PiS Ryszard Czarnecki i Marek Migalski, wzywając do bojkotu piwa Lech i innych marek należących do Kompanii Piwowarskiej (więcej na ten temat).
Paweł Kwiatkowski, dyrektor Kompanii Piwowarskiej ds. korporacyjnych, w specjalnym oświadczeniu przeprosił obu polityków oraz wszystkie osoby, które poczuły się urażone niefortunną lokalizacją reklamy Lecha. Zaznaczył przy tym, że slogan „Zimny Lech” jest wykorzystywany w działaniach promujących tę markę od lutego ubiegłego roku, natomiast po katastrofie smoleńskiej zostało zlecone badanie opinii Polaków na jego temat. W sondażu przeprowadzonym przez Millward Brown SMG/KRC hasło za nieodpowiednie uznało nie więcej osób niż przy przeciętnych przekazach reklamowych.
„Celem naszej akcji jest promowanie możliwości wygrania przez dowolne miasto w Polsce tzw. megaimprezy z truckiem pełnym zimnego Lecha jako jedną z wielu nagród i atrakcji. Rozpoczęcie tych działań nie jest jakąkolwiek próbą wykorzystania emocji czy uczuć patriotycznych Polaków, które pojawiły się w związku z tragicznymi wydarzeniami w Smoleńsku” – czytamy w oświadczeniu Kwiatkowskiego. Jednocześnie wszelkie skojarzenia hasła „Spragniony wrażeń. Zimny Lech” z osobą zmarłego Lecha Kaczyńskiego określił on jako „wysoce niesmaczne, nieuzasadnione i niestosowne”. „Szczerze zapewniam, że naszą intencją nigdy nie było i nie jest obrażanie czyichkolwiek uczuć patriotycznych, przekonań politycznych, religijnych, światopoglądowych czy też naruszanie czci kogokolwiek” – podkreśla Paweł Kwiatkowski.
Dołącz do dyskusji: Kompania Piwowarska przeprasza i usuwa billboard Lecha spod Wawelu