SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kompania Piwowarska przeprasza i usuwa billboard Lecha spod Wawelu

Kompania Piwowarska usunęła spod Wawelu billboard z hasłem „Zimny Lech”. Rzecznik firmy przeprosił też osoby, które taki przekaz w pobliżu grobu Lecha Kaczyńskiego uznały za niestosowny.

Billboard reklamowy piwa Lech z hasłem „Spragniony wrażeń? Zimny Lech” został zdemontowany z okolic wzgórza wawelskiego. Zarządzająca tą marką Kompania Piwowarska nie przedłużyła bowiem umowy na wynajem tej lokalizacji.

Przypomnijmy, że w weekend media zwróciły uwagę, że taki przekaz w pobliżu grobu prezydenta Lecha Kaczyńskiego jest niestosowny. Taką opinie poparli na swoich blogach europosłowie PiS Ryszard Czarnecki i Marek Migalski, wzywając do bojkotu piwa Lech i innych marek należących do Kompanii Piwowarskiej (więcej na ten temat).

Paweł Kwiatkowski, dyrektor Kompanii Piwowarskiej ds. korporacyjnych, w specjalnym oświadczeniu przeprosił obu polityków oraz wszystkie osoby, które poczuły się urażone niefortunną lokalizacją reklamy Lecha. Zaznaczył przy tym, że slogan „Zimny Lech” jest wykorzystywany w działaniach promujących tę markę od lutego ubiegłego roku, natomiast po katastrofie smoleńskiej zostało zlecone badanie opinii Polaków na jego temat. W sondażu przeprowadzonym przez Millward Brown SMG/KRC hasło za nieodpowiednie uznało nie więcej osób niż przy przeciętnych przekazach reklamowych.

„Celem naszej akcji jest promowanie możliwości wygrania przez dowolne miasto w Polsce tzw. megaimprezy z truckiem pełnym zimnego Lecha jako jedną z wielu nagród i atrakcji. Rozpoczęcie tych działań nie jest jakąkolwiek próbą wykorzystania emocji czy uczuć patriotycznych Polaków, które pojawiły się w związku z tragicznymi wydarzeniami w Smoleńsku” – czytamy w oświadczeniu Kwiatkowskiego. Jednocześnie wszelkie skojarzenia hasła „Spragniony wrażeń. Zimny Lech” z osobą zmarłego Lecha Kaczyńskiego określił on jako „wysoce niesmaczne, nieuzasadnione i niestosowne”. „Szczerze zapewniam, że naszą intencją nigdy nie było i nie jest obrażanie czyichkolwiek uczuć patriotycznych, przekonań politycznych, religijnych, światopoglądowych czy też naruszanie czci kogokolwiek” – podkreśla Paweł Kwiatkowski.

Dołącz do dyskusji: Kompania Piwowarska przeprasza i usuwa billboard Lecha spod Wawelu

60 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anon
Cipy miekkie. Nie powinni usuwac.
odpowiedź
User
lol
Usuwają bo skończyła im się umowa na miejsce reklamowe. O sprawie była już mowa z miesiąc temu i wtedy dyrektor powiedział, że w sondażu wyszło że Polacy nie mają takich skojarzeń i reklama będzie wisieć. BTW Co takiego zrobił Kaczyński, że jest pochowany na wawelu? Za to należą się Polakom przeprosiny!
odpowiedź
User
Anka34
Z tym kojarzeniem się to już przesada, może dzieciom nie należy też nadawać imienia Lech, bo robią siusiu w pieluszki i się to może komuś źle skojarzyć...
odpowiedź