SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kompania Piwowarska wyprzedziła Grupę Żywiec w wydatkach reklamowych (TOP5)

W pierwszej połowie br. wydatki reklamowe producentów piwa wzrosły w skali roku o ponad 13 proc. Najbardziej zwiększył je Van Pur, ale to Kompania Piwowarska jest liderem wśród piwnych reklamodawców. Browary w tym roku znacząco zwiększyły wydatki na outdoor i reklamę w kinach, redukując budżety na radio, magazyny i gazety.

Media tradycyjne (bez internetu) zarobiły w I półroczu br. na reklamach piwa 385,17 mln zł, co stanowi 13,3 proc. wzrostu w porównaniu do tego samego okresu ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych Kantar Media, dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej wydała Kompania Piwowarska (należą do niej takie marki, jak Tyskie, Żubr, Lech), która w omawianym okresie zwiększyła wydatki reklamowe o 34,5 proc., do 156,34 mln zł.

Tym samym zdetronizowała ubiegłorocznego piwnego lidera reklamowego – Grupę Żywiec (Żywiec, Królewskie, Heineken, EB), która po I połowie br. zajmuje drugie miejsce na podium. Jej nakłady reklamowe spadły rok do roku o 11,9 proc., z 119,05 mln zł do 104,86 mln zł.

Trzecią lokatę na reklamowym podium zajmuje Carlsberg Polska (Carlsberg, Kasztelan, Okocim) z wydatkami w wysokości 90,85 mln zł – wyższymi rok do roku o 20,7 proc.

Kolejne miejsca zajmują Browar Namysłów (Zamkowe, Namysłów)  z budżetem reklamowym w kwocie 12,80 mln zł (spadek rok do roku o 26,1 proc.) oraz Van Pur, który wydał w I połowie tego roku 10,80 mln zł (wzrost rok do roku o 88,4 proc.).

Ponad 80 proc. piwnych budżetów reklamowych trafiło do telewizji- było to 322,56 mln zł, czyli 12,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2018 roku.

Browary najbardziej w tym roku zwiększyły w tym roku nakłady na reklamę zewnętrzną i kinową. Na outdoor wzrosły one rok do roku o 32 proc. - z 26,36 mln zł do 34,81 mln zł, na kina z kolei - o 44 proc., z 6,86 mln zł do 24,28 mln zł.

Wzrost w tych kanałach komunikacji spowodował spadek wydatków w gazetach, radiu i magazynach. Na reklamy w dziennikach browary wydały w tym roku tylko nieco ponad 207 tys. zł (spadek o 82,4 proc.), w radiu – 1,59 mln zł (spadek o 67,7 proc.), a w magazynach – 1,72 mln zł (spadek o 43,7 proc.).

Dołącz do dyskusji: Kompania Piwowarska wyprzedziła Grupę Żywiec w wydatkach reklamowych (TOP5)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Żuber
Wydają, wydają, a ja tam wole piwka regionalne. Kraftowe też są spoko, ale ciut za wysoko pozycjonowane cenowo :-) Chociaż dla APA Żywiec robię wyjątek, no, ale to jeśli chodzi o "koncerniaki" naprawdę wyjątek... A jutro weekend,, skrzyneczka Marcowego Pilsvara już się w garażu chłodzi, huirra!... :-)
odpowiedź
User
paff
Wydatki reklamowe rosną bo sprzedaż tych wyrobów piwopodobnych drastycznie spada.
odpowiedź