Facebook kończy z usługą Facebook Analytics. Pozostawia Business Suite i Menedżera reklam
Facebook zapowiedział, że z końcem czerwca 2021 roku zrezygnuje z usługi Facebook Analytics, która pozwala marketerom na ocenę skuteczności działań podejmowanych przez nich w serwisie. Zniknie także narzędzie Audience Insights. Facebook wyjaśnia decyzję konsolidacją narzędzi biznesowych i poleca korzystanie w przyszłości z takich rozwiązań jak Facebook Business Suite oraz Menedżer reklam.
Facebook wciąż rośnie finansowo. W czwartym kwartale ub.r. serwis osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dol.) i zysk netto (11,2 mld dol.). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dol.
Koniec Facebook Analytics
Większość rosnących wpływów Facebooka pochodzi z reklam zamieszczanych na platformie. Dlatego firma od wielu lat oferuje rozmaite narzędzia, które mają pomagać partnerom biznesowym w przygotowywaniu kampanii reklamowych oraz ocenie ich skuteczności.
Czytaj także: Na Facebooku będzie można słuchać podcastów
Teraz jednak Facebook wykonał w tej dziedzinie ruch wstecz. Serwis zapowiedział bowiem, że zamierza wycofać z oferty jedno z popularnych narzędzi dla reklamodawców - Facebook Analytics, które służy do szczegółowych analiz konkretnych grup docelowych pomagając w podejmowaniu decyzji związanych ze strategią marketingową.
Zgodnie z planem wspomniana platforma będzie funkcjonowała do 30 czerwca 2021 r., później zaś zostanie zamknięta. Wraz z nią z oferty zniknie także narzędzie Audience Insights, które pozwala m.in. na wyszukiwanie potencjalnych partnerów biznesowych.
Swoje plany Facebook potwierdził na stronach Centrum pomocy dla firm. Serwis poinformował tam, że do końca czerwca br. nadal będzie możliwy dostęp do raportów, pozostaje też możliwość eksportowania wykresów i tabel oraz przeglądania statystyk na swoim koncie.
Czytaj także: Randki Facebooka przegrywają z konkurencją. 7 proc. samotnych w Nowym Jorku korzysta z aplikacji
Zapowiadając zmiany Facebook poleca inne narzędzia biznesowe, które mogą pomóc w zrozumieniu reklam, obecności i działań na Facebooku oraz Instagramie. Oto one:
- Facebook Business Suite, który umożliwia zarządzanie kontami firmowymi na Facebooku i Instagramie oraz może wyświetlać szczegółowe informacje na temat odbiorców, treści i trendów.
- Menedżer reklam, który umożliwia przeglądanie, wprowadzanie zmian i wyświetlanie wyników wszystkich kampanii, zestawów reklam i reklam na Facebooku.
- Menedżer zdarzeń, który może pomóc skonfigurować narzędzia biznesowe Facebooka, takie jak piksel Facebooka i API konwersji, i zarządzać nimi, a także raportować działania podjęte na witrynie, w aplikacji i sklepie stacjonarnym.
Facebook wyjaśnia w komunikacie, że wycofanie Facebook Analytics ma związek z konsolidacją narzędzi biznesowych w serwisie. Firma zapewnia, że mimo rezygnacji z tego narzędzia nadal inwestuje w produkty do pomiaru zapewniające wgląd w statystyki i możliwość analizy danych. Według zapewnień nie ma to wpływu na sekcje Statystyki na stronach na Facebooku i w profilach na Instagramie.
Dołącz do dyskusji: Facebook kończy z usługą Facebook Analytics. Pozostawia Business Suite i Menedżera reklam