Koniec magazynu „Bloomberg Businessweek Polska”
Platforma Mediowa Point Group zdecydowała o zamknięciu dwutygodnika ekonomicznego „Bloomberg Businessweek Polska”. Ostatni numer pisma ukaże się 1 października br. Większość zespołu redakcyjnego otrzymała wypowiedzenia.
Jak podano w komunikacie, rezygnacja z wydawania „Bloomberg Businessweek Polska” jest spowodowana tym, że w ciągu roku magazyn nie osiągnął zakładanych wyników biznesowych i nie przekroczył progu rentowności.
Większość kilkuosobowego zespołu redakcyjnego pisma otrzymała wypowiedzenia. Nie wiadomo, czy z wydawnictwa odejdzie też Cezary Szymanek, od sierpnia br. redaktor naczelny dwutygodnika. Przed nim tytułem kierował Michał Kobosko, obecnie redaktor naczelny „Wprost”.
„Bloomberg Businessweek Polska” był wydawany na licencji Bloomberg L.P. Ukazywał się od września 2011 r., łącznie wydano 29 numerów polskiej edycji pisma. PMPG nie podała nigdy wyników sprzedaży dwutygodnika. Wiadomo jedynie, że tytuł zadebiutował na rynku w nakładzie 50 tys. egz., a wydawca zakładał sprzedaż na poziomie 20 tys. egz. Docelowo pismo miało zostać przekształcone w tygodnik, ale tak się nie stało.
Dwutygodnik „Bloomberg Businessweek Polska” to kolejny magazyn drukowany zamknięty przez PMPG. W 2011 roku wydawca zaprzestał wydawania „Machiny” (więcej na ten temat) i „?Dlaczego” (dowiedz się więcej). Obecnie w jego portfolio są jedynie tygodnik „Wprost” oraz miesięcznik „Film”.
Dołącz do dyskusji: Koniec magazynu „Bloomberg Businessweek Polska”