Burda zamyka „Focus”, „Elle Man” i „Samo Zdrowie”
Wydawnictwo Burda Media Polska zamyka wersje drukowane i serwisy internetowe magazynów „Focus”, „Focus Historia”, „Focus Coaching” i „Elle Man” oraz drukowany magazyn „Samo Zdrowie”.
Ostatnie numery magazynów pod marką „Focus” oraz pisma „Samo Zdrowie” pojawią się na rynku w lutym br. Ostatni numer „Elle Man” planowany jest na marze.
„Focus”, „Elle Man” i „Samo Zdrowie” znikają przez wzrost kosztów i zmiany czytelnicze
Burda Media Polska w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl tłumaczy, że „reaguje na dynamicznie zmieniającą się sytuację rynkową, która wynika głównie z szybko rosnących kosztów papieru, energii i usług, a także ze zmian w zachowaniach konsumenckich”.
Wydawnictwo zapewnia, że rezygnacja z wymienionych magazynów „pozwoli także na usprawnienie działań operacyjnych firmy i efektywną realizację przyjętej strategii rozwojowej”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydawanie „Focusa” Burda także przejęła w 2013 roku wraz z kupnem G+J Polska. W różnych okresach oprócz miesięcznika „Focus” wydawano magazyny „Focus Historia”, „Focus. Nauka zmienia świat”, „Focus Ekstra, „Focus Wiedza” i „Focus Śledczy”, a od ponad dwóch lat realizowano też podcasty „Focus on”.
Jeszcze w lipcu ub.r. Burda Media Polska kupiła od Gruner und Jahr marki wydawnicze „Focus” wraz z portalem Focus.pl Wydawnictwo podkreślało wtedy, że umożliwi to dalszy rozwój magazynów „Focus” na polskim rynku i kontynuację prac nad dopasowaniem treści do oczekiwań polskich odbiorców. Magazyn „Focus” pojawił się na polskim rynku w styczniu 1993 roku. W połowie 2020 roku redaktorem naczelnym pisma został Łukasz Załuski.
„Elle Man” pojawił się na rynku 2014 roku, początkowo ukazywał się dwa razy w roku. Na początku 2018 roku został przekształcony w kwartalnik, a jego redaktorem naczelnym został dziennikarz TVN Olivier Janiak. W grudniu 2018 roku uruchomiono witrynę internetową magazynu, jej redaktorem naczelnym był Oskar Dąbkowski.
Magazyn kobiecy „Samo Zdrowie” w ostatnich latach ukazywał się jako dwumiesięcznik, a wcześniej był kwartalnikiem i miesięcznikiem. Burda wydawała go przez ponad dekadę.
Burda zamknęła "Galę", szykuje się do kupna Edipresse Polska
W sierpniu ub.r. Burda zrezygnowała z dwutygodnika „Gala” ukazującego się od 2001 roku (przejęła go w 2013 roku w ramach fuzji z G+J Polska). Wydawnictwo zapewniało, że będzie kontynuować projekty partnerskie oparte na marce pisma, takie jak „Itaka & Gala” oraz „Gala Beauty Stars”.
W połowie ub.r. Burda porozumiała się z Edipresse Group w sprawie kupna Edipresse Polska. Strony nie podały kwoty transakcji, oczekuje ona teraz na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W poniedziałek UOKiK przekazał nam, że postępowanie nadal jest w toku.
W portfolio prasowym Burda Media Polska jest kilkanaście tytułów, w tym magazyny luksusowe („Elle”), poradnikowe (m.in. „Dobre Rady”, „Claudia”), podróżnicze („National Geographic”, „NG Traveler”), kulinarne („Przyślij przepis”, „Sól i pieprz”, „Smaczny Tydzień”, „Moje Gotowanie”). Ponadto firma wydaje serwisy internetowe (głównie pod markami swoich magazynów drukowanych), zajmuje się custom publishingiem i publikuje książki.
W 2020 roku przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, głównie z powodu spadku wpływów reklamowych o 35,2 proc. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.
Na początku 2017 roku wydawnictwo zrezygnowało z miesięcznika komputerowego „Chip” i jego witryny internetowej, a pod koniec 2018 roku - z magazynu kobiecego „InStyle”.
W kwietniu 2020 roku, krótko po wybuchu epidemii, firma zwolniła ok. 50 pracowników, m.in. m.in. z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour", z biura reklamy, zespołów projektów specjalnych i badań focusowych oraz fotoedytorów.
Zmiany we władzach Burda Media Polska
W listopadzie ub.r. z Burda Media Polska pożegnała się dyrektor generalna i członkini zarządu Justyna Namięta, po 29 latach pracy zdecydowała się zakończyć aktywność zawodową.
Parę dni temu wydawnictwo poinformowało, że rozstało się z chief financial officer Dobrosławą Snarską-Pełką. Z wydawnictwa w konsekwencji własnej decyzji odeszła chief digital officer Justyna Dziegieć. Od sierpnia pracuje jako regional digital hub director w Sandoz Europe. Do zarządu firmy dołączył natomiast Przemysław Kłobut, a kierownictwo jest dodatkowo wspierane przez Martina Weese, chief operating officera w Burda International.
Dołącz do dyskusji: Burda zamyka „Focus”, „Elle Man” i „Samo Zdrowie”