Konkurencyjnych marek nie można używać w reklamach porównawczych
Europejski Trybunał Sprawiedliwości uznał, że w reklamachporównawczych nie mogą występować konkurencyjna marki. Instytucjawydała to orzeczenie w sprawie skierowanej przez L'Oréal.
Europejski Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzyłsprawę konkurencyjnych marek występujących w reklamachporównawczych po skardze złożonej przez L'Oréal. Koncern domagałsię wstrzymania działań promocyjnych, w których perfumy innej firmyreklamowano jako "pachnące jak" produkty Trésor, Miracle,Anais-Anais i Noa.
Trybunał uznał, że producenci konkurencyjnych perfum odnosząnienależne korzyści handlowe ze sprzedaży swoich niskiej klasyodpowiedników markowych produktów L'Oréal m.in. dzięki odwoływaniusię do renomowanych oznaczeń. W konsekwencji instytucja uznała, żewłaściciel oryginalnego znaku może żądać zakazu jego używania wreklamach porównawczych.
- Orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości obowiązujerównież w Polsce, dotycząc przede wszystkim branży kosmetycznej,ale w praktyce może być przez sądy odnoszone do wszystkichproduktów - komentuje kancelaria Baker &McKenzie.
Dołącz do dyskusji: Konkurencyjnych marek nie można używać w reklamach porównawczych