Konsumenci chcą większych telewizorów
Przekątna ekranu i jakość obrazu - to najważniejsze rzeczy dlapotencjalnych nabywców telewizorów.
Z badania przeprowadzonego przez firmę NPD Group wynika, że dla77 proc. konsumentów planujących zakup nowego telewizora bardzoważnym czynnikiem przy wyborze odbiornika jest rozmiar ekranu.Swoje pieniądze chcą oni wydać na co najmniej 40-calowy telewizor,a dla 25 proc. ekran musi mieć przekątną co najmniej 50 cali.
Drugim najważniejszym czynnikiem okazała się natomiast wyższarozdzielczość, na którą wskazało 71 proc. respondentów.
Z danych NPD Group wynika również, że w pierwszych dziewięciumiesiącach bieżącego roku przeciętna cena płaskich telewizorów oprzekątnej ekranu 40-42 cale wynosiła 838 dolarów, w porównaniu do1.150 dolarów w analogicznym okresie roku ubiegłego. W tym samymczasie przeciętna cena odbiorników o przekątnej ekranu 50-52 calespadła z 1.941 do 1.409 dolarów.
Dołącz do dyskusji: Konsumenci chcą większych telewizorów