Konsumenci coraz bardziej skłonni do płacenia za treści online
Aby uniknąć reklam konsumenci z całego świata są coraz bardziej skłonni do płacenia za dostępne w internecie treści, takie jak muzyka czy wideo.
Z badania przeprowadzonego przez firmę KPMG wynika, że w skali globalnej 43 proc. konsumentów byłoby gotowych płacić za dostęp do treści na często odwiedzanej przez nich witrynie. Dla porównania, rok temu deklarowało to 33 proc. respondentów.
Wyraźnie - z 50 do 58 proc. - wzrósł także odsetek internautów, którzy w zamian za mniejsze koszty dostępu do materiałów online zgodziliby się na śledzenie ich zachowań w sieci.
Chęć płacenia za treści online jest mocno zróżnicowana w zależności od regionu. Przykładowo w regionie Azji i Pacyfiku skłonnych do tego byłoby 59 proc. badanych (65 proc. w Indiach), podczas gdy w USA już tylko 25 proc., w Wielkiej Brytanii 19 proc., w Kanadzie 15 proc., a w Holandii zaledwie 6 proc. respondentów.
Z kolei najpopularniejszymi rodzajami treści w internecie, za które konsumenci byliby gotowi płacić, są wideo i muzyka - wybrane odpowiednio przez 56 i 53 proc. badanych.
Dołącz do dyskusji: Konsumenci coraz bardziej skłonni do płacenia za treści online