SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kontrowersyjna śpiewająca reklama Aiwy

Śpiewające tablice reklamowe firmy Aiwa nie podobają się

Śpiewające tablice reklamowe firmy Aiwa nie podobają się paryżanom i denerwują ulicznych muzyków.

Co kilka minut 150 tablic reklamowych na paryskich ulicach i stacjach metra, rozbrzmiewa na kilkanaście sekund muzyką. Komiksowe główki upozowane na fanów różnych stylów muzycznych śpiewają soul, rap, a także arie operowe.

Paryżanie narzekają, że na ulicach i stacjach metra jest wystarczająco głośno i dodatkowy hałas jest zupełnie niepotrzebny. Rozdrażnieni są również popularni w francuskiej stolicy uliczni grajkowie. Obawiają się, że śpiewające reklamy psują im interes odciągając przechodniów od ich gry.

Krytycy podkreślają, że śpiewające tablice reklamowe Aiwy nie pasują do paryskich ulic i stacji metra, które upstrzone są antykapitalistycznymi hasłami i graffiti.

Aiwa, która od października 2002 jest częścią koncernu Sony, ruszyła z nową kampanią we wrześniu. Agencja reklamowa Wieden & Kennedy zaadresowała ją do 15-19 latków, określonych jako pokolenie "I want" (chcę). W kampanii chodzi o wywołanie skojarzenia fonetycznego z nazwą Aiwa - soniki (tak nazywają się komiksowe główki) wyśpiewują "AIWant" lub "AIWannabe" w różnych stylach.

Kampania trwa na ulicach miast Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch i Hiszpanii. Dotarła także do Warszawy - śpiewające tablice znajdują się na 10 wiatach przystankowych w śródmieściu stolicy. Akcja potrwa do końca roku.

Dołącz do dyskusji: Kontrowersyjna śpiewająca reklama Aiwy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl