Z powodu koronawirusa Emirates, Air France i KLM oferują pasażerom bezpłatną zmianę rezerwacji
W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, linie lotnicze Emirates, Air France i KLM wprowadziły możliwość dokonywania bezpłatnych zmian w zarezerwowanych podróżach. 7 marca o takiej możliwości poinformował LOT. Linie Emirates latają bezpośrednio z Warszawy do Dubaju, Air France do Paryża, a KLM do Amsterdamu.
- Linie Emirates oferują pasażerom większą elastyczność, wprowadzając nowe zasady zmiany rezerwacji lotów w przypadku biletów wydanych od 7 marca do 31 marca 2020 r. włącznie, dzięki czemu klienci mogą swobodnie zmienić termin podróży bez dodatkowych opłat za zmianę rezerwacji czy ponowne wydanie biletu - czytamy w komunikacie linii.
Pasażerowie mogą przesunąć rezerwację na dowolny termin w ciągu 11 miesięcy, w tej samej klasie rezerwacyjnej.
- W stosownych przypadkach może obowiązywać inna taryfa. Nowe zasady obejmują wszystkie kierunki w siatce połączeń Emirates - informują linie.
Zmiany rezerwacji lotów w okresie 7-31 marca klienci mogą dokonać w biurach podróży lub przez centrum obsługi klienta Emirates pod numerem +971 600 555555.
Emirates informuje, że linie podejmą specjalne środki ostrożności podczas czyszczenia samolotów, wdrażając procedury dezynfekcji po przylocie z kierunków w największym stopniu dotkniętych wirusem odpowiedzialnym za chorobę COVID-19:
- W przypadku podejrzenia lub potwierdzenia przypadku choroby zakaźnej na pokładzie, niezwłocznie zostaną wysłane specjalne zespoły, które gruntownie wyczyszczą i odkażą wszystkie kabiny danego samolotu silniejszymi, zalecanymi środkami chemicznymi. We wszystkich samolotach swojej floty linie Emirates stosują filtry HEPA, które usuwają ponad 99 proc. wirusów we wnętrzu kabiny. W przypadku podejrzenia zakażenia wirusem na pokładzie, przewoźnik wymieni wszystkie filtry HEPA w danym samolocie - czytamy w komunikacie.
Bezpłatna zmiana rezerwacji w Air France i KLM
Pasażerowie Air France i KLM mogą dobrowolne zdecydować, czy chcą przebukować swój lot. Oferta dotyczy wszystkich ważnych biletów wystawionych przez wspomnianych przewoźników do 31 marca 2020, na podróże w terminie od 3 marca 2020 do 31 maja 2020.
Klienci mogą poprosić o zmianę rezerwacji lub kupon na przelot w późniejszym terminie (szczegółowe informacje można znaleźć na stronach internetowych obu linii).
W przypadku zmiany rezerwacji na przelot w wyższej taryfie, obowiązuje dopłata w wysokości różnicy taryfowej (jeżeli istnieje). Zmiana rezerwacji i wystawienie nowych biletów musi nastąpić przed 31 maja 2020 r.
Powyższe standardy stanowią uzupełnienie i nie zastępują wcześniej ustalonych zasad obowiązujących dla podróży do do/z Chin, Korei, Singapuru i Włoch.
Szczegółowe informacje o polityce zmian biletów, a także bieżące komunikaty znajdują się na stronach Air France i KLM pod adresami:
Air France: https://www.airfrance.pl/PL/pl/common/page_flottante/hp/news-air-traffic-air-france.htm KLM: https://www.klm.com/travel/pl_pl/prepare_for_travel/up_to_date/flight_update/index.htm
LOT i inne linie a zmiany rezerwacji
7 marca LOT poinformował, że w związku z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2, umożliwia bezpłatną zmianę daty podróży pasażerom posiadającym bilet zakupiony przed 31 marca 2020 r. na lot od 6 marca do 24 kwietnia 2020 r. Rejs z nową datą musi się odbyć do 31 grudnia 2020 r., a warunkiem jest zachowanie m.in. tej samej trasy.
Na zmianę rezerwacji biletu zdecydowała się również Lufthansa. "Linie lotnicze należące do Lufthansa Group, czyli Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines oraz Air Dolomiti, wprowadzają dla swoich klientów bardziej elastyczne możliwości zmiany rezerwacji" - poinformowała Lufthansa 6 marca.
Lufthansa Group odstąpi od opłat za zmianę rezerwacji biletów zakupionych od 6 marca do 31 marca 2020 r. Pasażerowie będę mieli możliwość jednorazowej zmiany terminu podróży na dowolną datę przed 31 grudnia 2020 roku - niezależnie od tego, jaki bilet kupili.
Wizz Air zawiesza loty
Linia Wizz Air ogłosiła, że od 10 marca 2020 roku zawiesza wszystkie loty do Włoch z powodu kwarantanny obowiązującej w całym kraju, którą wprowadził włoski premier w celu opanowania epidemii koronawirusa. Od 12 marca Wizz Air zawiesza także połączenia do Tel Awiwu oraz Ejlatu ze względu na ogłoszenie przez izraelski rząd 14-dniowej kwarantanny dla wszystkich pasażerów przylatujących do Izraela.
Loty do wszystkich miejsc na mapie Wizz Air we Włoszech (Alghero, Bari, Bolonia, Katania, Mediolan Bergamo, Mediolan Malpensa, Neapol, Piza, Rzym Ciampino, Rzym Fiumicino, Turyn, Wenecja Treviso, Werona) będą zawieszone do 3 kwietnia.
Loty z Katowic, Krakowa i Warszawy do Tel Awiwu i Ejlatu będą zawieszone do 23 marca włącznie.
Rezerwacje, których dotyczą powyższe informacje, zostaną automatycznie zmienione na połączenie na innej trasie w możliwie najbliższym terminie, o czym pasażerowie będą automatycznie informowani. Klienci, którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie wizzair.com lub za pośrednictwem aplikacji otrzymają powiadomienie pocztą elektroniczną, w którym zaoferowana zostanie im bezpłatna zmiana rezerwacji, pełny zwrot kosztów lub zwrot 120% pierwotnej wartości rezerwacji na konto Wizz Air. Pasażerowie mogą wybrać jedną spośród powyższych możliwości klikając w link w wiadomości e-mail, a następnie wskazując najlepszą dla siebie opcję poprzez samoobsługową platformę.
Linia może informować tylko tych pasażerów, którzy dokonali rezerwacji przez stronę wizzair.com lub aplikację mobilną. Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji/biura podróży – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety - podano w komunikacie.
Dołącz do dyskusji: Z powodu koronawirusa Emirates, Air France i KLM oferują pasażerom bezpłatną zmianę rezerwacji
Mowa o KLM