Prawie 300 tysięcy wzmianek o Krzysztofie Stanowskim w niespełna dwa miesiące
Decyzją o odejściu z Kanału Sportowego i utworzeniem nowego programu Kanału Zero, Krzysztof Stanowski ściągnął na siebie uwagę mediów i internautów. Jak wynika z najnowszej analizy PSMM Monitoring & More zamieszanie wokół Stanowskiego było szeroko komentowane w przestrzeni medialnej. W niespełna dwa miesiące dyskusja wygenerowała blisko 300 tys. wzmianek w mediach tradycyjnych i społecznościowych.
PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 13 października do 26 listopada 2023 roku, biorąc pod uwagę wszystkie informacje dotyczące Kanału Sportowego, Kanału Zero oraz Krzysztofa Stanowskiego.
Setki tysięcy publikacji o zamieszaniu wokół Stanowskiego
W tym czasie na łamach mediów tradycyjnych pojawiło się blisko 4 tys. publikacji. Dane zebrano z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy opublikowanych materiałów wyniósł 22,7 mln zł. Z kolei w mediach społecznościowych odnotowano blisko 289 tys. postów i komentarzy o wartości AVE ponad 288 tys. zł. Najpopularniejszymi miejscami dyskusji były kolejno: X (Twitter), YouTube oraz Facebook.
- Najszerzej komentowana w mediach tradycyjnych była informacja o odejściu Krzysztofa Stanowskiego z Kanału Sportowego - popularnego kanału internetowego o tematyce sportowej, którego dziennikarz był współzałożycielem - tłumaczy Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych PSMM. Jak dodaje: “W mediach społecznościowych numerem jeden okazał się pierwszy materiał wideo opublikowany przez Krzysztofa Stanowskiego, w którym tłumaczył powody odejścia z Kanału Sportowego.”
Zmiany na kanałach
W okresie objętym analizą zauważalne są duże zmiany w popularności kanałów własnych (Facebook, YouTube, Instagram oraz X/ dawny Twitter) zarówno w kontekście profili wspomnianych programów, jak i Krzysztofa Stanowskiego. - W przypadku Kanału Sportowego obserwujemy znaczące spadki w trzech z czterech profili w mediach społecznościowych. Największe na YouTube - spadek o 90 000 obserwujących. Kolejno Instagram - blisko 4,5 tys. oraz Facebook - 2,4 tys. Fanów przybyło Krzysztofowi Stanowskiemu zarówno w profilach własnych, jak i w nowo utworzonym Kanale Zero. Program w okresie objętym analizą zyskał blisko 500 tys. obserwujących. Z kolei sam Stanowski największy wzrost zaliczył na X. Jego konto zyskało blisko 25 tys. sympatyków - podsumowuje Tomasz Lubieniecki.
Tabela: PSMM Monitoring&More
Kanał Zero Krzysztofa Stanowskiego ma już ponad 472 tys. subskrypcji. Jedyny dotąd film na tym kanale “Kanał Zero - co to będzie?" ma obecnie 1,4 mln wyświetleń. Nagranie Stanowskiego na kanale WeszłoTV tłumaczące, dlaczego odchodzi z Kanału Sportowego doczekało się 2,8 mln wyświetleń.
Stanowski opisał ostatnio, że w ramach przygotowywania Kanału Zero odbywają się codziennie spotkania z twórcami, potencjalnymi pracownikami oraz sponsorami. - Jedno już jest pewne - jednak nie robimy petardy, tylko bombę atomową i zrzucimy ją w przyszłym roku na polskie media - podkreślił. W zespole tworzącym nowy kanał są m.in. Robert Mazurek, Kamil Gapiński i Przemysław Rudzki, poprzednio związani z Kanałem Sportowym.
Czytaj także: Ponad 12 tysięcy wzmianek o aferze wizowej w mediach, ponad 1300 w telewizji
Czytaj także: Ponad 107 tysięcy publikacji o Natalii Janoszek w trzy miesiące
Dołącz do dyskusji: Prawie 300 tysięcy wzmianek o Krzysztofie Stanowskim w niespełna dwa miesiące
Więcej szumu o Stanowskim, ludzie wytrzymają?