Które media najlepsze dla reklamy samochodów?
Producenci samochodów wprowadzają w swoich tradycyjnych modelachmarketingowych. Coraz większą część swoich pieniędzy przeznaczająna cyfrową reklamę.
Z badania przeprowadzonego przez firmę BIGresearch wynika, że17,5 procenta klientów General Motors twierdzi, że wpływ na kupnosamochodu ma w ich przypadku telewizja. Tymczasem w 2006 rokukoncern przeznaczył na reklamę w tym medium aż 40 procent swojegoreklamowego budżetu - informuje serwis Marketing Charts.
W tym samym roku Ford wydał na reklamę w prasie codziennejzaledwie 5,9 procenta swojego budżetu, podczas gdy ma ona wpływ nadecyzje 16,5 procenta klientów producenta.
Badanie pokazuje, że producenci samochodów również w przypadkuinternetu wydają zbyt mało pieniędzy na reklamę w porównaniu dowpływu tego medium na decyzje klientów. General Motors dwa latatemu przeznaczył na internet 3,6 procenta swojego reklamowegobudżetu, podczas gdy reklama online wpływa na 8,7 procenta jegoklientów. Podobne wskaźniki odnotowano w przypadku innych czołowychfirm motoryzacyjnych, takich jak wspomniany Ford czy Toyota.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Które media najlepsze dla reklamy samochodów?