KTR 2020: 180heartbeats + Jung V. Matt agencją roku, OLX reklamodawcą. Best of Charity dla Krzysztofa Gonciarza za "Stop ciężarówkom!"
Jury konkursu reklamowego KTR przyznało w tym roku 179 nagród, w tym 32 złote, 49 srebrnych i 98 brązowych. Rankingi roczne wygrały: agencja reklamowa 180heartbeats + Jung v. Matt, studio projektowe OSOM Studios, dom produkcyjny Papaya Films, studio postprodukcyjne Platige Image oraz OLX jako reklamodawca roku. Nagrodę "Best of Charity" zdobył influencer Krzysztof Gonciarz i Tofu Media za projekt społeczny "Stop ciężarówkom!".
Zgłoszenia w konkursie KTR były oceniane w 4 kategoriach: communication, design, craft i po raz pierwszy w nowej - technology. W tegorocznej edycji przyznano 298 nominacji.
W konkursie KTR Agencją Roku została 180heartbeats + Jung v. Matt, która zdobyła dwa razy więcej punktów niż kolejne na podium agencje VMLY&R (56,75 pkt) i DDB Warszawa - 46,5 pkt.
- Niesamowicie cieszymy się z faktu, że jesteśmy nagradzani wraz klientami - mówi Marcin Gaworski, chief executive officer & partner 180heartbeats + Jung v Matt. - To dzięki ich zaufaniu, odważnym briefom, chęci tworzenia ekscytującej komunikacji marki i wpływania na postawy społeczne. Za sukcesem stoi także zaangażowanie naszego zespołu, a nie jesteśmy dużą strukturą. Od lat agencja to około pięćdziesiąt osób, co w kontekście samych nominacji, pokazuje jaki ogrom pracy wykonaliśmy. W tym niełatwym dla branży roku, kiedy jako branża borykamy się z wieloma ograniczeniami, udało się osiągnąć wyjątkową synergię wszystkich zespołów i kompetencji 180. Oprócz kreacji, również osób odpowiedzialnych za strategię, prowadzenie projektów, technologię, design, media społecznościowe, PR, eventy. Holistyczne podejście pomaga nam znaleźć nowe świeże spojrzenie na marki. Dostrzec coraz istotniejszy dla komunikacji kontekst kulturowy, podążać za rozwojem nowych technologii i łączyć je umiejętnie wpisując w potrzeby konsumentów - podkreśla Gaworski i dodaje, że "takie podejście procentuje od dłuższego czasu".
Od lewej Mikołaj Sadowski, chief creative officer & partner, Magdalena Kozanowska, managing director, Marcin Gaworski, chief executive officer & partner 180heartbeats + Jung v Matt.
Nagrody dla Papaya Films i Platige Image
W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych z wynikiem 99,25 pkt (Oto Film - 40 pkt, Dobro - 29,75 pkt) oraz Platige Image - jako Studio Postprodukcyjne Roku z wynikiem 79 pkt (Juice Sound - 25 pkt, Televisor - 22,5 pkt).
- Większość naszych projektów z 2020 roku powstawała w okresie, w którym trzeba było się liczyć z poważnymi ograniczeniami i niespotykanymi dotąd trudnościami. Tym bardziej cieszę się, że dzięki pracy naszego zespołu udało nam się obronić zeszłoroczne trofeum. Bardzo dziękuję wszystkim za profesjonalizm i zaangażowanie - podkreślił Karol Żbikowski, prezes Platige Image.
Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano OLX. Po raz drugi przyznano tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do OSOM Studios.
Po raz drugi przyznano także tytuł Studia Projektowego Roku, który trafił do OSOM Studios (33,25 pkt).
Jury obradowało pod przewodnictwem: w kategorii communication – Katarzyna Sośnierz (LVOV) oraz Dawid Szczepaniak (VMLY&R); design – Bartek Walczuk (180heartbeats + Jung V.Matt), technology – Marcin Talarek (IRL); craft photography – Sylwia Rękawek-Michoń (Leo Burnett), craft lllustration – Marcin Sosiński (Mccann Worldgroup), craft audio video – Maciej Waligóra (DDB Warszawa).
Best of: nagrodzeni OLX, Gonciarz, Reserved, Capitalics Warsaw Type Foundry, Muzeum Powstania Warszawskiego
Nagrody Best of Jury przyznało w pięciu kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem. Nagrody otrzymali:
Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + Jung v. Matt za kampanię „A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX;
Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną "Stop ciężarówkom!";
Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall dla Reserved;
Best of Design dla Nienautnowak za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry;
Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację "Odbicie. Jestem jak ty zapewne", zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.
Po raz trzeci zarząd KTR przyznał także nagrodę Hall Of Fame za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne wyróżnienia otrzymali Marcin Mroszczak oraz Paweł Kastory i Szymon Gutkowski - wszyscy z agencji DDB Warszawa.
Organizatorami KTR są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy KTR i Cannes Lions.
KTR 2020 - pełna lista nagród i nominacji
Dołącz do dyskusji: KTR 2020: 180heartbeats + Jung V. Matt agencją roku, OLX reklamodawcą. Best of Charity dla Krzysztofa Gonciarza za "Stop ciężarówkom!"
Ranking roczny wygralo studio, ktorego wlasciciel przewodniczy Jury kategorii?!
179 nagród spośród 298 nominacji spośród 1371 zgłoszeń. Zamiast malkontencić lepiej zajrzeć w fakty, bo jak widać liczba przyznanych nagród na tle liczby zgłoszeń i nominacji nie jest niczym niestosownym.