Kuba Wojewódzki zarobił dla TVN 37 mln zł
Wiosenna edycja talk show Kuby Wojewódzkiego miała mniejszą oglądalność niż jesienna seria, ale dała stacji silne drugie miejsce w rynku telewizyjnym.
Średnia oglądalność emitowanej od 18 lutego do 24 czerwca br. drugiej edycji programu „Kuba Wojewódzki” w TVN wyniosła 2,63 mln osób – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, które nie obejmują wydania specjalnego nadanego we wtorek 12 czerwca.
Średnie udziały wiosennej serii talk show w rynku telewizyjnym ukształtowały się na poziomie 21,17 proc. w grupie wszystkich widzów. Niewiele lepiej było w komercyjnej grupie docelowej, gdzie udziały wyniosły 21,56 proc.
Wszyscy 4+ | 16 - 49 | |||
Data | AMR | AMR % | SHR % | SHR % |
24-06-2007 | 2 412 490 | 6,71% | 22,94% | 25,18% |
17-06-2007 | 1 772 919 | 4,93% | 13,87% | 15,74% |
10-06-2007 | 1 539 382 | 4,28% | 12,68% | 12,93% |
03-06-2007 | 1 992 161 | 5,54% | 15,84% | 15,54% |
27-05-2007 | 1 897 812 | 5,27% | 16,24% | 19,28% |
20-05-2007 | 2 021 351 | 5,62% | 17,85% | 17,50% |
13-05-2007 | 2 924 993 | 8,13% | 23,08% | 22,07% |
06-05-2007 | 3 963 836 | 11,02% | 28,66% | 26,51% |
29-04-2007 | 2 979 581 | 8,28% | 22,16% | 22,79% |
22-04-2007 | 2 734 010 | 7,60% | 20,44% | 21,16% |
15-04-2007 | 2 802 883 | 7,79% | 21,11% | 20,35% |
01-04-2007 | 3 051 594 | 8,48% | 22,73% | 23,53% |
25-03-2007 | 3 215 320 | 8,94% | 23,01% | 23,88% |
18-03-2007 | 4 115 652 | 11,44% | 31,48% | 31,71% |
11-03-2007 | 2 473 874 | 6,88% | 20,30% | 20,01% |
04-03-2007 | 3 129 603 | 8,70% | 24,53% | 25,05% |
25-02-2007 | 2 082 684 | 5,79% | 20,41% | 21,55% |
18-02-2007 | 2 337 354 | 6,50% | 21,63% | 22,21% |
średnia | 2 635 556 | 7,33% | 21,17% | 21,56% |
W porze emisji „Kuby Wojewódzkiego” stacja TVN była wiceliderem rynku telewizyjnego. Najwięcej widzów miała w tym paśmie TVP1, emitująca filmy fabularne, które oglądało 3,17 mln osób. Za TVN znalazła się TVP2 (2,33 mln; głównie filmy, a także „Panorama”) oraz Polsat (1,82 mln; przede wszystkim „CSI: Kryminalne zagadki Miami” i „Prawo miasta” (więcej o oglądalności tego serialu).
Wszyscy 4+ | |||
Stacja | AMR | AMR % | SHR % |
TVP1 | 3 166 471 | 8,80% | 25,44% |
TVN | 2 635 556 | 7,33% | 21,17% |
TVP2 | 2 327 777 | 6,47% | 18,70% |
Polsat | 1 816 387 | 5,05% | 14,59% |
Wiosenna edycja „Kuby” miała mniejszą oglądalność niż jesienna, którą TVN emitował od 24 września do 31 grudnia zeszłego roku. Oglądało ją wtedy średnio 2,96 mln osób przy udziałach w rynku na poziomie 24,20 proc.
Natomiast w porównaniu z poprzednią wiosenną serią, którą nadawał jeszcze Polsat, tegoroczna edycja miała więcej widzów. Rok temu program nadawany w słonecznej stacji w okresie do 5 lutego do 18 czerwca przyciągał bowiem przed ekrany średnio 2,15 mln osób.
Warto jednak dodać, że wtedy „Kuba” emitowany był nieco później niż obecnie (głównie o 22.35, teraz było to najpóźniej 22.10), stąd mimo mniejszej widowni, udziały były wtedy minimalnie wyższe i wyniosły 21,85 proc.
Na reklamach z właśnie zakończonej wiosennej edycji talk show TVN zarobił w sumie 17,44 mln zł (dane bez odcinka specjalnego z wtorku). To o niecałe 2 mln mniej niż przy jesiennej serii z której wpływy wyniosły 19,25 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). Łącznie w ciągu roku Wojewódzki 'zarobił' dla TVN prawie 37 mln zł.
Wśród widzów programu „Kuba Wojewódzki” dominowały kobiety. Show cieszył się największą popularnością także wśród ludzi pomiędzy 30 a 59 rokiem życia, mieszkańców miast oraz osób z wykształceniem średnim i wyższym.
AFF | ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 83 | 40,21% |
Kobiety | 116 | 59,79% | |
Wiek | 4- 9 | 24 | 1,47% |
10- 15 | 51 | 4,03% | |
16 - 19 | 69 | 4,33% | |
20 - 24 | 72 | 6,44% | |
25 - 29 | 84 | 7,06% | |
30 - 34 | 135 | 10,27% | |
35 - 39 | 132 | 8,62% | |
40 - 44 | 105 | 7,08% | |
45 - 49 | 107 | 8,65% | |
50 - 54 | 153 | 12,58% | |
55 - 59 | 183 | 12,74% | |
60+ | 93 | 16,74% | |
Wlk.miasta | Wieś | 60 | 23,03% |
< 50 tys. | 114 | 27,38% | |
50-100 tys. | 110 | 9,76% | |
100-200 tys. | 126 | 10,11% | |
> 200 tys. | 144 | 29,73% | |
Zawód | Top management | 125 | 10,12% |
Pracownicy szczebla średniego | 150 | 18,04% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 95 | 18,22% | |
Emeryci | 120 | 31,37% | |
Inne | 64 | 22,26% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 86 | 39,22% |
Średnie | 138 | 40,91% | |
Wyższe | 134 | 14,38% | |
Inne | 39 | 5,49% |
TVN przez całe wakacje nadawać będzie powtórki talk show, których emisja jest planowana na poniedziałki, na godz. 22.55. Dodatkowe powtórkowe odcinki pojawią się także we wtorek 26 czerwca o 22.55 oraz w niedzielę 8 lipca o 23.15. Widzowie będą mogli obejrzeć ponownie wizyty u Kuby m.in. Agnieszki Chylińskiej, Andrzeja Leppera, Jacka Kurskiego czy Ewy Drzyzgi.
Kolejna seria nowych odcinków pojawi się w TVN jesienią.
Dołącz do dyskusji: Kuba Wojewódzki zarobił dla TVN 37 mln zł