SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producent „Kuchennych rewolucji” i „Farmy” z rekordowymi wpływami. 8,6 mln zł na dywidendę

Producent telewizyjny Constantin Entertainment Polska, realizujący m.in. „Kuchenne rewolucje” i „Nasz nowy dom”, w ub.r. przy wzroście przychodów o 17,9 proc. do 103 mln zł zarobił na czysto 8,61 mln zł. To najlepsze od lat wyniki spółki.

Magda Gessler poprowadzi 25. sezon "Kuchennych rewolucji", fot. AKPA Magda Gessler poprowadzi 25. sezon

Przychody Constantin Entertainment Polska z produkcji programów telewizyjnych zwiększyły się w ub.r. z 85,24 do 96,77 mln zł. Firma od lat produkuje program „Kuchenne rewolucje” i docu-soap „Ukryta prawda” dla TVN i „Nasz nowy dom” dla Polsatu (jego 19. edycja jesienią miała średnio 1,12 mln widzów), a dla pierwszego nadawcy zrealizowała też w ub.r. 4-odcinkowy cykl „Święta z Gesslerami”.

Ponadto dla Telewizji Polsat wyprodukowała m.in. drugie sezony „Farmy” (ruszyły już castingi do trzeciego) i programu „48h. Zaginieni” w Nowa TV, a dla TVN kolejne odsłony seriali „Zagadki losu” i „Opowieści małżeńskie” oraz reality show „40 kontra 20” (wszystkie są emitowane w TVN7). Zrealizowała też kolejne odsłony seriali „Policjanci z sąsiedztwa” dla Telewizji WP i „Prawdziwe motywy” dla TV Puls (ten drugi na razie nie jest kontynuowany).

Pozostałe wpływy sprzedażowe Constantin Entertainment Polska w ub.r. wyniosły 7,04 mln zł, wobec 2,79 mln zł rok wcześniej. Wpływy od niemieckiego właściciela firmy podskoczyły z 1,96 do 6,27 mln zł.

Rekordowe wpływy i zysk

Constantin Entertainment Polska osiągnął swoje rekordowe przychody. W 2021 roku wyniosły one 88 mln zł, a we wcześniejszych latach nie przekraczały 50 mln zł (44,5 mln zł w 2020 roku, 48,9 mln zł rok wcześniej).

Natomiast koszty operacyjne w ub.r. poszły w górę o 19,3 proc. do 95,97 mln zł. Firma zdecydowanie najwięcej wydaje na usługi obce (wzrost z 42,21 do 54,51 mln zł) oraz wynagrodzenia (z 24,46 do 30,52 mln zł). Natomiast nakłady na materiały i energię zmalały z 6,78 do 5,32 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 6,63 do 4,76 mln zł.

Na niefinansowe aktywa trwałe spółka przeznaczyła w ub.r. 3,48 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Firmie udało się poprawić wszystkie wskaźniki rentowności: zysk sprzedażowy wzrósł z 7,59 do 7,84 mln zł, operacyjny - z 10,61 do 10,92 mln zł, a zysk netto - z 8,39 do 8,61 mln zł. Dla porównania, w 2019 roku zarobiła na czysto 6,09 mln zł, a rok wcześniej - 4,72 mln zł.

Cały zeszłoroczny zysk trafi do niemieckiego Constantin Entertainment, który jest jedynym udziałowcem spółki.

Constantin Entertainment także dla Amazona

W br. Constantin Entertainment Polska zrealizował pierwszą produkcję dla platformy streamingowej: show komediowy „LOL: Kto się śmieje ostatni”, który niedawno pojawił się na Prime Video należącym do Amazona.

Firma nakręciła też dla Telewizji WP nowy program „Gospodarze - czym chata bogata”, natomiast dla Polsatu ma wyprodukować serial dokumentalny opowiadający o sołtysach.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Producent „Kuchennych rewolucji” i „Farmy” z rekordowymi wpływami. 8,6 mln zł na dywidendę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl