LCD: więcej telewizorów, mniej monitorów
W pierwszym kwartale bieżącego roku wzrosła sprzedaż telewizorów LCD, spadło za to zainteresowanie płaskimi monitorami – donosi iSuppli
W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku 2004 na całym świecie sprzedano 1,6 mln sztuk telewizorów LCD, czyli aż o 31% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie wolumen sprzedaży monitorów LCD spadł.
Telewizory ciekłokrystaliczne tanieją, co stymuluje popyt. Równocześnie na ten rynek wchodzą nowe firmy, znane z branży komputerowej, dzięki czemu technologia staje się coraz bardziej znana. Wpływ na zainteresowanie użytkowników ma także wzrost produkcji telewizorów LCD z ekranami o przekątnej powyżej 30 cali.
Inaczej wygląda sytuacja na rynku monitorów LCD, który boleśnie odczuł spadek dostępności paneli 15-calowych i zanotował pierwszą od 5 lat obniżkę sprzedaży. Producenci koncentrują się na monitorach 17-calowych, jednak do tego segmentu trafia tylko część klientów zainteresowanych wcześniej 15-calowymi monitorami LCD. Pozostali – głównie ze względu na ceny – decydują się na tradycyjny monitor CRT.
Dołącz do dyskusji: LCD: więcej telewizorów, mniej monitorów