„Lego Legends of Chima” na czele pism dziecięcych po I kwartale. „Monster High” o 48 proc. w dół
W I kwartale br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Legends of Chima”, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „Monster High”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada) w I kwartale 2015 roku wyniosła 58 726 egz. W porównaniu do I kwartału 2014 roku zwiększyła się ona o 20,31 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca trzeciego.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do magazynu „Lego Ninjago” (Media Service Zawada), który zadebiutował na rynku w styczniu br. (więcej na ten temat). Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 56 818 egz.
Podium uzupełnia „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada) z wynikiem na poziomie 51 195 egz., wyższym o 4,29 proc. niż rok wcześniej. Magazyn ten spadł z miejsca drugiego.
Z kolei najwięcej stracił „Monster High” (Egmont Polska), który spadł z pozycji ósmej na dwudziestą. Jego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. zmniejszył się bowiem o 48,42 proc. do 17 900 egz.
ZKDP | I kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Lego. Legends of Chima | 69 960 | 58 926 | 58 726 | 59 874 | 48 811 | 48 811 |
Lego Ninjago | 59 964 | 56 818 | 56 818 | - | - | - |
Scooby - Doo! | 76 625 | 51 911 | 51 195 | 79 941 | 49 087 | 49 087 |
Księżniczka | 57 475 | 45 004 | 45 004 | 55 667 | 40 012 | 40 012 |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 70 000 | 43 526 | 43 526 | 75 000 | 54 297 | 54 297 |
Mój Kucyk Pony | 59 443 | 40 213 | 40 213 | 55 000 | 42 990 | 42 990 |
Violetta Oficjalny Magazyn | 50 000 | 37 230 | 37 230 | 51 706 | 42 134 | 42 134 |
Świnka Peppa Magazyn | 42 981 | 32 466 | 32 466 | 47 474 | 36 564 | 36 564 |
Lego Friends. Magazyn | 49 857 | 32 235 | 32 135 | - | - | - |
Ben 10 Magazyn | 42 968 | 31 314 | 31 314 | 41 653 | 27 960 | 27 960 |
Magazyn Mia and Me | 44 972 | 30 587 | 30 587 | 44 974 | 33 321 | 33 321 |
Pingwiny z Madagaskaru | 44 952 | 29 727 | 29 727 | 44 978 | 32 293 | 32 293 |
Kubuś i Przyjaciele | 41 867 | 26 247 | 26 247 | 51 000 | 34 033 | 34 030 |
Auta | 41 050 | 23 824 | 23 824 | 50 000 | 26 866 | 26 866 |
Magazyn Truskawkowe Ciastko | 34 954 | 22 805 | 22 805 | 42 918 | 27 674 | 27 674 |
Magazyn MiniMini | 41 480 | 22 733 | 22 733 | 41 974 | 23 988 | 23 988 |
Cartoon Network Magazyn | 39 988 | 22 136 | 22 136 | 49 974 | 29 723 | 29 723 |
W Siodle | 39 982 | 22 124 | 22 124 | 39 979 | 28 305 | 28 305 |
Filly Magazyn | 39 221 | 21 539 | 21 539 | 42 471 | 24 206 | 24 206 |
Monster High | 43 627 | 17 900 | 17 900 | 72 251 | 34 705 | 34 705 |
W marcu 2015 roku sprzedaż ogółem liderującego tytułu „Zabawy i Marzenia z Barbie” wyniosła 44 345 egz., po spadku w porównaniu do marca 2014 roku o 14,31 proc. Druga była „Księżniczka” (Egmont Polska), która awansowała z miejsca piątego (43 003 egz.; wzrost o 20,72 proc. - jedyny w zestawieniu).
Natomiast z drugiej na trzecią lokatę spadł magazyn „Scooby - Doo!” (40 740 egz.; spadek o 14,25 proc.).
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Kubuś i Przyjaciele” (Egmont Polska) - było to 44,96 proc. do poziomu 15 642 egz.
ZKDP | marzec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 70 000 | 44 345 | 44 345 | 75 000 | 51 752 | 51 752 |
Księżniczka | 55 180 | 43 003 | 43 003 | 55 000 | 35 623 | 35 623 |
Scooby - Doo! | 74 939 | 41 696 | 40 740 | 79 918 | 47 509 | 47 509 |
Mój Kucyk Pony | 58 000 | 38 686 | 38 686 | 55 000 | 39 220 | 39 220 |
Violetta Oficjalny Magazyn | 50 000 | 34 739 | 34 739 | 55 000 | 44 269 | 44 269 |
Świnka Peppa Magazyn | 42 982 | 33 482 | 33 482 | 49 969 | 34 624 | 34 624 |
Lego Friends. Magazyn | 49 812 | 33 536 | 33 236 | - | - | - |
Magazyn Mia and Me | 44 987 | 27 274 | 27 274 | - | - | - |
Auta | 40 150 | 22 728 | 22 728 | 50 000 | 26 462 | 26 462 |
Monster High | 43 000 | 20 420 | 20 420 | 70 503 | 31 421 | 31 421 |
Kubuś i Przyjaciele | 38 600 | 15 642 | 15 642 | 48 000 | 28 429 | 28 421 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Lego Legends of Chima” na czele pism dziecięcych po I kwartale. „Monster High” o 48 proc. w dół