Lenovo przejmuje Medion AG
Lenovo poinformowało, że przejmuje niemiecką firmę Medion AG, dostarczającą komputery, produkty multimedialne, mobilne usługi komunikacyjne i elektronikę użytkową.
Chiński producent komputerów podaje, że dzięki przejęciu Medion AG dwukrotnie zwiększy swój udział w niemieckim rynku sprzedaży pecetów i będzie tam trzecim największym graczem. Połączona firma ma mieć ponad 14 proc. rynkowego udziału w Niemczech oraz około 7,5 proc. w całej Europie Zachodniej.
W ramach zawartego porozumienia, Lenovo zaoferuje 13 euro w gotówce za każdą z pozostających w obrocie akcji publicznych Medion AG. To o 29 proc. więcej niż średnia cena zamknięcia w ostatnich 30 dniach kalendarzowych oraz o 27 proc. więcej niż w ostatnich 90 dniach kalendarzowych.
Na mocy oddzielnej umowy, Gerd Brachmann, założyciel i dyrektor wykonawczy Medion AG, nie będzie uczestniczył w publicznej ofercie, ale sprzeda Lenovo 40 proc. pozostających w obrocie akcji niemieckiej firmy w cenie 13 euro za akcję. Lenovo przekaże należną Brachmannowi sumę w gotówce (80 proc.) i własnych akcjach (20 proc.). Jednocześnie warunkiem publicznej oferty jest uczestnictwo na poziomie co najmniej 15 proc. pozostających w obrocie akcji Medion AG należących do innych niż Brachmann akcjonariuszy firmy. Brachmann pozostanie głównym akcjonariuszem Medion AG, mającym 20 proc. akcji.
Po sfinalizowaniu transakcji, która wycenia Medion AG na 909 milionów dolarów, obie firmy będą kontynuować swoją działalność w dotychczasowej postaci. W krótkiej perspektywie mają także utrzymać swoje marki produktowe.
Transakcję zatwierdziły już zarządy Lenovo i Medion AG. Obecnie jest ona uzależniona m.in. od wspomnianego minimalnego poziomu uczestnictwa w ofercie publicznej oraz od zezwoleń rynkowych regulatorów. Oferta publiczna ma się zakończyć w III kwartale bieżącego roku.
Dołącz do dyskusji: Lenovo przejmuje Medion AG