Lidl w reklamach podkreśla, że zamawia do zagranicznych sklepów polską żywność (wideo)
Lidl Polska rozpoczął wizerunkową kampanię reklamową, w której podkreśla, że współpracujący z firmą polscy producenci żywności zaopatrują sklepy Lidl także w wielu innych krajach. Akcja jest prowadzona pod hasłem „Z Lidlem produkty z Polski w Europie”.
W reklamach właściciele Grupy Polmlek (produkuje nabiał) i Ami (produkuje dania mięsne) oprowadzają widzów po swoich zakładach oraz opowiadają o współpracy z Lidlem. Pozują też z opakowaniami swoich produktów dostępnych w sklepach tej sieci.
Kampania informuje, że w ub.r. polskie firmy sprzedały do sklepów Lidl za granicą produkty o łącznej wartości 2,3 mld zł. Podkreśla to slogan „Z Lidlem produkty z Polski w Europie” na biało-czerwonym tle z polską flagą.
Lidl promuje polskich dostawców i polemizuje z premierem
To kolejna w tym roku akcja reklamowa Lidla pokazująca polskich dostawców produktów do tych sklepów. W reklamach oferty mięsnej Rzeźnik wystąpili menedżerowie z kierownictwa firm Animex, Indrol i Zakłady Mięsne Skiba, a w kampanii Ryneczku Lidla - właściciele gospodarstw i sadów. Wśród tych ostatnich był przedsiębiorca, któremu niedługo po starcie kampanii zarzucono, że nie udzielił pomocy pracującej u niego nielegalnie Ukrainki, która doznała udaru. Lidl natychmiast wycofał reklamy z jego udziałem.
W styczniu br. premier Mateusz Morawiecki, goszcząc w zakładzie Grupy Mlekovita, narzekał, że polscy producenci żywności mają trudne wejście do sieci handlowych za granicą (zwłaszcza na zachodzie Europy), natomiast największe sieci sklepów działające u nas (w większości należą do zagranicznych firm) za mało promują produkty spożywcze od rodzimych dostawców i nie traktują ich po partnersku. Szef rządu zarzucił też tym sieciom, że często organizują promocje typu tydzień francuski, hiszpański czy włoski, a zbyt rzadko jest u nich tydzień polski.
W odpowiedzi prezes Lidl Polska Maksymilian Braniecki stwierdził, że 70 proc. obrotów kierowanej przez niego firmy przynosi sprzedaż polskich artykułów spożywczych. - W samym 2016 roku wartość produktów od polskich producentów wyeksportowanych za pośrednictwem naszej sieci do ponad 20 krajów, w których obecny jest Lidl, wyniosła 2 mld zł - dodał.
Od stycznia do lipca br. cennikowe wydatki reklamowe Lidl Polska w mediach pozainternetowych wyniosły 414,7 mln zł, o 19,2 proc. więcej niż rok wcześniej (według danych Kantar Media).
Firma od czterech miesięcy prowadzi komunikację reklamową pod hasłem „Więcej na radość z życia”. W reklamach pokazywani są zwykli klienci tej sieci sklepów, którym w codziennym życiu towarzyszą kupione tam produkty. Miesiąc temu firma w konkursie szukała nowych osób do tych spotów.
Za obsługę marketingową Lidl Polska odpowiadają GPD Agency (kreacja i produkcja reklam) oraz Havas Media (planowanie i zakup mediów).
Dołącz do dyskusji: Lidl w reklamach podkreśla, że zamawia do zagranicznych sklepów polską żywność (wideo)