Lifestyle: zyskują kanały Polsatu, tracą stacje TVN-u
W marcu br. liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych były stacje TVN Style i TVN Turbo, które zanotowały jednak spadki widowni. Wzrosty odnotowały natomiast konkurencyjne Polsat Play i Polsat Cafe.
Wśród ogółu widzów pierwsze miejsce w zestawieniu kanałów lifestylowych przypadło stacji TVN Style z 0,40 proc. udziału w rynku, która zanotowała jednak spadek wynoszący 3,2 proc. Drugą pozycję zajął kanał TVN Turbo (0,36 proc., spadek o 3,7 proc.). Dalej uplasowały się: stacja Polsat Play oraz kanał Zone Club, który został już niemal dogoniony przez Polsat Cafe.
Największy wzrost widowni odnotowała stacja Fashion, której udział poszedł do góry aż o 75 proc. do 0,03 proc. Największy spadek (o 65,9 proc.) dotknął z kolei telewizję E! Entertainment, której udział wyniósł 0,01 proc. Miał on związek z wyłączeniem kanału z oferty Cyfrowego Polsatu – stacja pozostała jedynie w ofertach cyfrowych trzech sieci kablowych.
Kanały lifestylowe | Wszyscy 4+ | |
marzec | 2009 | 2010 |
Stacja | SHR % | SHR % |
TVN Style | 0,412 | 0,399 |
TVN Turbo | 0,377 | 0,363 |
Polsat Play | 0,132 | 0,150 |
Zone Club | 0,215 | 0,135 |
Polsat Cafe | 0,096 | 0,125 |
BBC Lifestyle | 0,104 | 0,107 |
Discovery Travel & Living | 0,128 | 0,106 |
Kuchnia.tv | 0,104 | 0,092 |
Fashion | 0,016 | 0,028 |
Domo | 0,019 | 0,026 |
E! Entertainment | 0,041 | 0,014 |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem był kanał TVN Turbo, który miał 0,62 proc. udziału i zanotował wzrost o 3,8 proc. Dalej uplasowały się: TVN Style (0,52 proc., spadek o 4,8 proc.) i Polsat Play (0,19 proc.; wzrost o 7,8 proc.)
Największy wzrost w zestawieniu zanotowały stacje Domo i Polsat Cafe, a największy spadek dotknął kanał E! Entertainment.
Kanały lifestylowe | 16-49 | |
marzec | 2009 | 2010 |
Stacja | SHR % | SHR % |
TVN Turbo | 0,600 | 0,623 |
TVN Style | 0,547 | 0,521 |
Polsat Play | 0,179 | 0,193 |
Zone Club | 0,275 | 0,153 |
Polsat Cafe | 0,118 | 0,148 |
Discovery Travel & Living | 0,134 | 0,134 |
BBC Lifestyle | 0,146 | 0,129 |
Kuchnia.tv | 0,109 | 0,092 |
Domo | 0,031 | 0,039 |
Fashion | 0,022 | 0,017 |
E! Entertainment | 0,072 | 0,012 |
Wszystkie dane AGB Nielsen Media Research dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Lifestyle: zyskują kanały Polsatu, tracą stacje TVN-u