Lipiec w TVN, najdrożej przy „Faktach”
W lipcowym cenniku reklamowym TVN spoty są średnio minimalnie droższe niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy „Faktach”.
W lipcu na reklamę przy „Faktach” trzeba wydać 31 tys. zł (wszystkie podane kwoty dotyczą spotów 30-sekundowych) przy emisji w dzień powszedni, 28,9 tys. zł w niedzielę, a 24,3 tys. zł w sobotę. Rok wcześniej takie reklamy kosztowały od 27,7 do 29,5 tys. zł.
>>> „X Factor” miał 4,5 mln widzów i zarobił 58,5 mln złotych
Na spot przed serwisem sportowym trzeba wydać 21,9 tys. zł (emisja w sobotę ) lub 24,4 tys. zł (pozostałe dni), podczas gdy w lipcu ub.r. taka reklama kosztowała od 22,9 do 25,1 tys. zł. Natomiast ceny reklam przed prognozą pogody wynoszą od 18 do 23,2 tys. zł (rok wcześnie było to 19,6-23,1 tys. zł). Wyraźnie droższe są spoty przed programem „Uwaga!”, za które obecnie trzeba zapłacić od 17,9 do 18,9 tys. zł, podczas gdy w lipcu ub.r. kosztowały od 15,6 do 17,6 tys. zł.
>>> Szymon Majewski przegrał z Tomaszem Lisem, ale zarobił 18 mln zł
W paśmie po 20:00 najdroższe są reklamy przy „W-11 Wydziale Śledczym”, które kosztują od 20,2 do 26,7 tys. zł. Rok wcześniej za takie spoty trzeba było zapłacić od 18,4 do 22,8 tys. zł. Jeśli chodzi o filmy i seriale, to najwięcej - maksymalnie 25,9 tys. zł - trzeba wydać na reklamę przy serialu „Dowody zbrodni”, a przy „Dr House” - do 23,1 tys. zł. Z filmów najdroższe dla reklamodawców są te emitowane w niedzielne wieczory (w lipcu będą to dwie części „Vabanku”, „Seksmisja”, „Superprodukcja” i „Vinci”), przy których spoty kosztują nawet 24,1 tys. zł. W lipcu ub.r. najwięcej trzeba było zapłacić za reklamy przy nadawanych w piątkowe wieczory „Harrym Potterze” i „Władcy pierścieni” - maksymalnie 27,7 tys. zł.
>>> „You Can Dance” stracił widzów, ale pokonał konkurencję
Ogółem średnia cena spotu w cenniku TVN na lipiec jest dokładnie o 0,85 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wśród pakietów GRP w ofercie dla wszystkich widzów w wieku 16-49 lat GRP kosztuje 3,39 tys. zł. Za GRP dla mężczyzn w wieku 16-39 lat trzeba zapłacić 4,61 tys. zł, dla mężczyzn w wieku 16-49 lat - 4,46 tys. zł, a dla wszystkich widzów w wieku 16-29 lat - 4,21 tys. zł.
>>> „Kuba Wojewódzki miał 1,75 mln widzów, hitem X Factor”
Biuro reklamy TVN sprzedaż oferty na lipiec rozpoczęło w miniony piątek. Dzień wcześniej sprzedaż cennika na lipiec i sierpień zaczęło biuro reklamy TVP (szczegóły tej oferty).
Dołącz do dyskusji: Lipiec w TVN, najdrożej przy „Faktach”