„Logo” promuje się hasłem „już nie kupisz ‘Playboya’ ani ‘CKM’”
W nowym numerze miesięcznika „Logo” (Agora) dołączono wkładkę z napisem: „Już nie kupisz nowego ‘Playboya’ ani ‘CKM’”.
Wkładkę z napisem umieszczono u góry stron „Logo”, tak że wystaje mocno poza obręb czasopisma i jest widoczna na półkach w kioskach i salonikach prasowych. Natomiast na górze pierwszej strony zamieszczono napis: „Nagie zdjęcia są w internecie. Wszystko inne w ‘Logo’”.
Anna Fidos, specjalista ds. komunikacji w Agorze tłumaczy nam, że dołączenie wspomnianej wkładki do styczniowego „Logo” jest akcją jednorazową.
- Redakcja „Logo” zdecydowała o jej przeprowadzeniu po informacji o niespodziewanym zakończeniu przez Wydawnictwo Marquard wydawania m.in magazynów „CKM” i „Playboy”. Mimo, iż wydarzenie to było szeroko komentowane w branży medialnej, to do wielu czytelników z całej Polski wiadomość ta nie dotarła. Redakcja „Logo” - miesięcznika skierowanego do podobnej grupy odbiorców - chciała poinformować czytelników „CKM” i „Playboya”, iż pism tych nie znajdą już w kioskach - skomentowała Anna Fidos.
Koniec „Playboya” i „CKM”
W grudniu w sprzedaży dostępne były ostatnie numery polskich edycji „Playboya” i „CKM”. Magazyny znikają z rynku tak samo jak pozostałe tytuły drukowane Marquard Media Polska: „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar” i „Joy”. Poinformowano o tym w połowie listopada.
- Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu - tak wycofanie się z polskiego rynku prasowego uzasadniał Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.
Polski oddział firmy zwolnił ok. 70 osób i złożył przyjęty przez sąd wniosek o postępowanie sanacyjne. Ma 20,5 mln zadłużenia.
Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Logo” wynosiła 15 893 egz., o 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Wynik sprzedażowy „Playboya” zmalał w skali roku o 12,7 proc. do 20 221 egz., a „CKM” - o 15,1 proc. do 13 532 egz.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. wpływy Agory ze sprzedaży czasopism zmniejszyły się rok do roku o 22,3 proc. do 8,7 mln zł, a ze sprzedaży reklam w nich - o 36,4 proc. do 9,6 mln zł. Tak duże spadki są związane z tym, że jesienią 2018 roku firma zrezygnowała z dalszego wydawania magazynów „Cztery Kąty”, „Ładny Dom”, „Dziecko” i „Niezbędnik Ogrodnika”.
Dołącz do dyskusji: „Logo” promuje się hasłem „już nie kupisz ‘Playboya’ ani ‘CKM’”