SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyny 7 proc. więcej z reklam. „Tina”, „Gala” i „Twój Styl” liderami wzrostu (TOP 10)

W listopadzie br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 7,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy „Tiny”, „Twojego Stylu” i „Gali”, za to spore spadki zanotowały „Tele Tydzień”, „Przyjaciółka” i „Pani Domu”.

Dane Kantar Media przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w listopadzie br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były o 7,1 proc. wyższe niż rok wcześniej bez uwzględnienia autopromocji, a o 8,1 proc. - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję zwiększyły się w skali roku o 22,1 proc.

>>> Gazety 13 proc. mniej z reklam, „Fakt”, „Rz” i „DGP” najbardziej w dół (TOP 10)

Wśród czołowych czasopism największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych w skali roku - dokładnie 90,1 proc. - osiągnęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Z kolei „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam 53,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Gala” (G+J Polska) - 50,3 proc. więcej.

>>> „Tina” liderem, jej sprzedaż wzrosła aż o jedną trzecią

„Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zwiększyła swoje przychody reklamowe o 42 proc., „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - o 41,6 proc., a „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 29,5 proc. Bardziej niż średnia dla całego segmentu wzrosły też wpływy z reklam „Wprost” (AWR Wprost) - o 14,4 proc., i „Vivy!” (Edipresse Polska) - o 9,2 proc.

>>> „Gość Niedzielny” liderem, „Polityka” i „Newsweek” w dół, „Przekrój” poniżej 30 tys. egz.

Z drugiej strony „Claudia” (G+J Polska) zarobiła na reklamach o 7,7 proc. mniej niż przed rokiem, a „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 16,1 proc. mniej. Przychody reklamowe „Przyjaciółki” spadły o 24,7 proc., a „Pani Domu” (oba magazyny wydaje Edipresse Polska) - o 38 proc. Natomiast „Playboy” (Marquard Media Polska) zarobił z reklam w listopadzie br. jedynie 27,9 proc. tego co rok wcześniej, przez co - podobnie jak „Przyjaciółka” i „Pani Domu” - wypadł z pierwszej dziesiątki zestawienia, w której był przed rokiem.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  XI.2011 XI.2010
Newsweek Polska 13 802 226 zł 10 660 393 zł
Wprost 12 915 500 zł 11 289 558 zł
Twój Styl 10 608 157 zł 6 919 044 zł
Polityka 9 360 588 zł 6 591 800 zł
Tele Tydzień 8 223 884 zł 9 798 267 zł
Viva! 7 469 426 zł 6 839 836 zł
Gala 5 562 508 zł 3 701 875 zł
Claudia 5 494 691 zł 5 951 971 zł
Pani 4 357 317 zł 3 076 530 zł
Tina 4 345 199 zł 2 285 135 zł
Przyjaciółka 3 807 620 zł 5 057 089 zł
Pani Domu 2 727 326 zł 4 397 163 zł
Playboy 1 207 000 zł 4 330 275 zł
monitorowane tytuły razem 254 926 585 zł 238 036 097 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 275 129 856 zł 254 580 636 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 20 203 271 zł 16 544 539 zł


 

Dołącz do dyskusji: Magazyny 7 proc. więcej z reklam. „Tina”, „Gala” i „Twój Styl” liderami wzrostu (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Księgowy
Jak to mozliwe, że w wikększości wypadków wpływy z reklam wzrosły, alehonoraria dziennikarskie są ścinane, a dziennikarzy wywala się z pracy? Chciwym wydawcom ciągle mało?
0 0
odpowiedź