Magazyny dla panów tracą czytelników, najbardziej “CKM”
Prawie wszystkie miesięczniki lifestylowe dla panów zanotowały w 2011 roku spadki sprzedaży, najwięcej stracił “CKM”. Wzrost odnotował jedynie “Stuff”, ale w 2010 roku miał tylko dwa numery. Liderem “Men's Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika “Men's Health” (Motor Presse Polska) wyniosła w ub.r. 61 509 egz. Tytuł ten względem 2010 roku stracił 3,2 proc., ale awansował z miejsca drugiego na pierwsze.
Na pozycji wicelidera znalazł się magazyn “CKM” (Marquard Media Polska), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 16,07 proc., czyli najbardziej w zestawieniu i wyniosła 58 204 egz. W efekcie miesięcznik stracił pierwsze miejsce na podium.
Trzeci w rankingu był “Playboy” (Marquard Media Polska). Zanotował on spadek o 11,53 proc., co dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 48 739 egz.
>>> 2011 rok: “Twój Styl” liderem, “Sukces” o 30 proc. w dół
Na piątej lokacie uplasował się “Stuff” (Ginza Media Group), który w 2011 roku sprzedawał się średnio w liczbie 14 120 egz. To więcej niż w 2010 roku o 5,23 proc., ale dane za tamten rok obejmują tylko dwa monitorowane wydania z trzech, które ukazały się na rynku (tytuł zadebiutował od numeru październikowego).
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Men's Health Edycja Polska | 61 509 | 63 544 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 58 204 | 69 348 |
Playboy | 48 972 | 55 352 |
Logo | 47 739 | 54 448 |
Stuff | 14 120 | 13 418 |
Forbes. Profit | 34 803 | 40 079 |
Dołącz do dyskusji: Magazyny dla panów tracą czytelników, najbardziej “CKM”
maxim:
oficjalna sprzedaż 26 tys w grudniu...przy nakładzie 126tys.