Magazyny młodzieżowe tracą czytelników. „Twist” najmocniej w dół
W lipcu 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Twist”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2015 roku wyniosła 66 027 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 39,39 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję awansował miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 43,32 proc. do poziomu 31 699 egz.
Zaś na ostatnią lokatę podium spadł, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Fun Club”. Jego wynik zmalał w ciągu roku o 51,35 proc. do 29 739 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 58,23 proc. i wyniosła 19 785 egz.
Dodajmy, że Wydawnictwo Bauer inwestuje obecnie mocno w wydania specjalne swoich magazynów młodzieżowych. Spółka wydała m.in. cztery numery pisma o youtuberach „Tube News”, które jeszcze nie ma stałego cyklu wydawniczego.
ZKDP |
lipiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
129 981 |
66 027 |
66 027 |
173 251 |
108 945 |
108 945 |
Bravo Girl |
54 981 |
31 699 |
31 699 |
89 956 |
55 922 |
55 922 |
Fun Club |
74 944 |
29 739 |
29 739 |
99 964 |
61 130 |
61 130 |
Twist |
54 990 |
19 785 |
19 785 |
84 861 |
47 370 |
47 370 |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. wszystkie tytuły odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskało „Bravo Girl” - było to 81,45 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
czerwiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
129 981 |
66 027 |
66 027 |
131 652 |
56 682 |
56 682 |
Bravo Girl |
54 981 |
31 699 |
31 699 |
54 989 |
17 470 |
17 470 |
Fun Club |
74 944 |
29 739 |
29 739 |
74 973 |
24 603 |
24 603 |
Twist |
54 990 |
19 785 |
19 785 |
54 996 |
16 173 |
16 173 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Magazyny młodzieżowe tracą czytelników. „Twist” najmocniej w dół