Magazyny people z coraz mniejszą sprzedażą. „Gala” i „Grazia” najmocniej w dół
W I kwartale 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Gala” i „Grazia”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w I kwartale 2014 roku wyniosła 290 645 egz. W porównaniu do I kwartału 2013 roku była ona niższa o 26,26 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 22,09 proc. i średni wynik na poziomie 234 137 egz.
>>> Małgorzata Guss-Gasińska redaktor naczelną „Show”
Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz. Gwiazdy & Styl” (Edipresse Polska). Średni wynik sprzedażowy tego pisma zmalał w ciągu roku o 21,24 proc. do 194 063 egz.
Z kolei największy spadek, wynoszący aż 58,37 proc., odnotowała „Gala” (Burda International Polska), której średni wynik w I kwartale 2014 roku uplasował się na poziomie 63 647 egz. Trzeba jednak zaznaczyć, że w pierwszych trzech miesiącach br. tytuł ukazywał się tylko w cenie 4,99 zł, zaś rok wcześniej miał wydania promocyjne za 0,99 zł.
>>> Michał Zaczyński zastępcą redaktor naczelnej magazynu „Grazia”
ZKDP | I kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 395 219 | 290 741 | 290 645 | 536 081 | 394 211 | 394 154 |
Show | 315 784 | 234 137 | 234 137 | 474 953 | 300 529 | 300 529 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 278 872 | 194 547 | 194 063 | 349 422 | 246 877 | 246 393 |
Viva | 275 194 | 173 351 | 173 351 | 295 310 | 204 458 | 204 458 |
Grazia | 164 128 | 89 344 | 89 194 | 398 746 | 183 699 | 183 549 |
Gala | 137 949 | 63 697 | 63 647 | 245 831 | 152 901 | 152 887 |
1 2
Dołącz do dyskusji: Magazyny people z coraz mniejszą sprzedażą. „Gala” i „Grazia” najmocniej w dół