Magdalena Jethon: Nie ma mowy o tendencji spadkowej PR III
Wyniki fali za okres od września do listopada 2014 roku pokazują, że radiowa Trójka zaliczyła spadek udziału i ma najgorszą słuchalność od kilku lat. - Jednorazowe wahnięcia są normalnym zjawiskiem w prowadzonych badaniach i nie uprawniają do stwierdzenia, że spada słuchalność - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Jethon, dyrektor programowa PR III.
W badanym ostatnio okresie Program III miał 6,8 proc. udziału w rynku po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc. (zobacz dane). Kierownictwo Trójki wyjaśnia jednak, że nie można mówić o tendencji spadkowej, ponieważ udziały rozgłośni, od czasu zmiany metodologii badań (jesień 2013 roku) oscylują w granicach 7 proc. Na dziewięć kolejnych fal, od stycznia do listopada, z roku 2013 i 2014, w pięciu falach rozgłośnia notowała wzrost, w trzech wynik pozostawał bez zmian, a tylko w jednej fali jest spadek.
- Jednorazowe wahnięcia są normalnym zjawiskiem w prowadzonych badaniach i nie uprawniają do stwierdzenia, że spada słuchalność. Również średnia z porównywanych miesięcy jest minimalnie wyższa w roku 2014 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Jethon, szefowa Trójki.
Jethon zaznacza, że wzrostowi słuchalności służą przede wszystkim kampanie reklamowe, natomiast Program III miewa takie akcje rzadko, a od lutego 2014 roku nie było ich wcale. Redaktor naczelna stacji podkreśla jednak, że Trójka od lat radzi sobie bez organizowania dużych kampanii, realizując różnego rodzaju wydarzenia poza antenowe.
- Przez ostatnie 3 lata zorganizowaliśmy ich bardzo dużo. W tym roku nie mieliśmy tak spektakularnych akcji jak „Orzeł może” czy „Trójka do potęgi” , bo skupiliśmy się na mniej nośnych medialnie, ale ważnych i wartościowych sprawach. Zaangażowaliśmy się w realizację nowych, ambitnych projektów, takich jak spektakle teatralne na żywo w studiu im. A. Osieckiej, czy cykl wywiadów ze światowej klasy pisarzami jak Jaume Cabre i muzykami jak Nick Cave - dodaje Magdalena Jethon.
Niestandardowe akcje Trójka ponownie organizuje od połowy listopada. Służyć ma to m.in. stałemu i wyraźnemu wzrostowi słuchalności. W listopadzie ukazał się kalendarz „Trójka w obrazach wielkich mistrzów”, z którego zdjęcia pokazywane są na wernisażach i na kilku głównych dworcach kolejowych Polski (więcej na ten temat). - A na rok 2015 mamy zaplanowane duże wydarzenia, o których nasi Słuchacze usłyszą nie tylko z naszej anteny - zapewnia dyrektor programowa Programu III.
Dołącz do dyskusji: Magdalena Jethon: Nie ma mowy o tendencji spadkowej PR III
Myślę też że za mało autotematyzmu, biegania, rowerów i żartów p. Strzyczkowskiego