Magnaglobal: 427 mld USD na reklamę w 2011 r.
W bieżącym roku globalne wydatki na reklamę wzrosną o 4,7 proc., do 427 miliardów dolarów.
Taka jest najnowsza, zrewidowana w dół prognoza Magnaglobal, firmy działającej w strukturach IPG Mediabrands, która wcześniej przewidywała wzrost o 0,5 pkt. proc. większy.
W 2012 roku rynek ma zanotować wzrost o 5 proc., o 1,5 pkt. proc. niższy niż wcześniej zakładano, do 449 miliardów dolarów.
Dzięki organizowanym co cztery lata imprezom sportowym (np. igrzyska olimpijskie), a także dzięki dynamice rozwoju krajów BRICs (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny i RPA), wzrost wydatków ma zostać utrzymany pomimo pogarszających się wyników gospodarczych na świecie. Udział tych państw w zwiększeniu wydatków na reklamę w 2011 r. wyniósł 45 proc.
W 2011 roku drugą co do wielkości kategorią mediową zostanie internet, a w roku 2012 zdobędzie 20 proc. udziału w światowym rynku reklamowym.
Magnaglobal przewiduje także, że w 2012 roku Chiny będą drugim co do wielkości rynkiem reklamowym na świecie.
Dołącz do dyskusji: Magnaglobal: 427 mld USD na reklamę w 2011 r.