Maleje lojalność posiadaczy iPhone’ów
Po raz pierwszy od premiery pierwszego modelu iPhone'a w 2007 roku spadła liczba posiadaczy urządzeń firmy Apple deklarujących, że przy zakupie następnego telefonu na pewno lub prawdopodobnie zdecydują się na tę samą markę.
Z przeprowadzonego przez firmę Strategy Analytics badania "iPhone Owner Loyalty Declines: Is Apple Losing its Innovation Edge?" wynika, że tylko 75 proc. posiadaczy iPhone'ów z Europy Zachodniej zamierza swój kolejny telefon kupić również od Apple, w porównaniu do 88 proc. w roku ubiegłym.
W tym samym czasie spadek odsetka właścicieli iPhone'ów deklarujących ponowny zakup telefonu Apple odnotowano również w USA - z 93 proc. do 88 proc.
Taryn Tulay, analityk w firmie Strategy Analytics, podkreśla fakt, że odsetek respondentów twierdzących, że prawdopodobnie lub na pewno nie kupią swojego następnego telefonu od Apple pozostaje na niskim poziomie. Jednocześnie zaznacza, że firma z Cupertino powinno martwić się rosnącą liczbą tych posiadaczy iPhone'ów, którzy nie są pewni czy pozostaną wierni dotychczas wybieranej marce.
Dołącz do dyskusji: Maleje lojalność posiadaczy iPhone’ów