Marc Bignell globalnym szefem ds. tradingu w WPP
Marc Bignell objął stanowisko globalnego dyrektora ds. tradingu w holdingu reklamowym WPP. Ostatnio pracował m.in. w Yahoo i Miroma Ventures.
Marc Bignell będzie kierować globalnym tradingiem w należącej do WPP spółce GroupM. Firma poinformowała, że szerokie doświadczenie Bignella w zakresie technologii, danych i negocjacji zwiększy siłę nabywczą GroupM. - Marc Bignell jest utalentowanym negocjatorem o strategicznym i opartym na współpracy podejściu do tworzenia transakcji. Ma doświadczenie w dostarczaniu kreatywnych rozwiązań komercyjnych dla reklamodawców i partnerów mediowych – powiedział Nick Theakstone, szef inwestycji w GroupM/WPP. To jemu bezpośrednio będzie podlegać Marc Bignell.
Marc Bignell z branżą reklamową związany jest od wielu lat. Przez blisko dwie dekady pracował w Omnicom Media Group, gdzie był m.in. dyrektorem ds. inwestycji. Ostatnio był wiceprezesem Yahoo na region EMEA, pracował również jako dyrektor ds. tradingu w Mirona Ventures, grupie medialnej specjalizującej się w inwestycjach i handlu.
GroupM pracuje dla agencji należących do WPP w zakresie tradingu, technologii i danych – są to m.in. MediaCom, Mindshare, Wavemaker, Essence.Podobnie jak inne grupy mediowe, GroupM musi dostosować się do środowiska opartego na aukcjach, w którym ważna jest cyfrowa inteligencja, a nie tylko kupowanie tzw. skali.
Marc Bignell na stanowisku globalnego dyrektora ds. tradingu zastępuje Johana Boserupa, który odszedł do Omnicomu na początku tego roku.
W ostatnim czasie GroupM pozyskała do obsługi takich marketerów, jak Mars czy Adidas, a straciła budżety American Express, HSBC czy część budżetu GlaxoSmithKline.
Dołącz do dyskusji: Marc Bignell globalnym szefem ds. tradingu w WPP