Marcin Meller ambasadorem kampanii 'Pępek Europy'
Koalicja 7czerwca, skupiająca różne organizacje i firmy, rozpoczęłaspołeczną kampanię profrekwencyjną "Pępek Europy", zachęcającąmłodych Polaków do głosowania 7 czerwca br. w eurowyborach.
Kampania jest kontynuacją akcji "Zmień kraj. Idź na wybory"przeprowadzonej przez koalicję (nazwaną wtedy 21 października)przed wyborami do polskiego parlamentu w 2007 roku. Wedługorganizatorów, tamta akcja podwyższyła frekwencję o 10 pkt.proc.
Kwintesencją nowej kampanii jest współzawodnictwo gmin w Polsce,których mieszkańcy będą walczyć o tytuł "Pępka Europy" dla swojejgminy. Gmina z największą frekwencją w dniu wyborów doeuroparlamentu 7 czerwca br. otrzyma tytuł "Pępka Europy", wraz zdyplomem i tablicą pamiątkową, którą wmuruje w reprezentacyjnymmiejscu ambasador kampanii dziennikarz Marcin Meller.
Głównymi elementami kampanii profrekwencyjnej "Pępek Europy"będą oddolnie organizowane akcje lokalne, nastawione na aktywizacjęmieszkańców poszczególnych gmin, a także imprezy na którychmieszkańcy gmin będą deklarowali swój udział w eurowyborach.
Na potrzeby kampanii przygotowano też stronę internetowąwww.7czerwca.org.pl naktórej znaleźć można mechanizm przesuwania wirtualnego "PępkaEuropy" po mapie Polski z podziałem na gminy. Osoby, które logującsię na stronie internetowej "Pępka" zadeklarują chęć głosowania iprzynależność do konkretnej gminy, mają szansę zmienić jegopołożenie. W serwisie zamieszczono także materiały edukacyjne.
- Ideą kampanii jest pobudzenie lokalnych aktywności młodychludzi. Ta aktywność ma być nakierowana na pokazanie, że Europa tonie jest jakaś abstrakcja ale coś co nam wszystkim jest bliskie.Kampania prowadzona na poziomie gmin ma także pokazać, że Europa tonie tylko duże miasta, to także nasze, małe lokalne ojczyzny, wktórych czujemy się europejczykami. Eurowybory to okazja, żeby topokazać - mówi Paweł Ciacek z Fundacji Projekt: Polska, która jestwspółorganizatorem kampanii odpowiedzialnym za koordynację akcjilokalnych.
W ramach akcji przeprowadzona zostanie także kampania ATL. Wtelewizji emitowany będzie animowany spot ze specjalnieskomponowaną dla niego muzyką zespołu Żywiołak. Film oparty będziena motywach ludowych, ma być kolorowy i wesoły. Reklamy informująceo akcji pojawią się też w stacjach radiowych, prasie i nabillboardach. Strategię całej kampanii przygotowała agencja Saatchi& Saatchi, za kreację odpowiada PZL, a media zaplanowałMediacom. Reklamy mają być emitowane w mediach bezpłatnie.
Jednym z celów kampanii profrekwencyjnej jest też zachęcaniemłodzieży do pomagania niepełnosprawnym głosującym w wyborach 7czerwca. W Polsce prawie 2 mln ze wszystkich 3,5 mln osóbniepełnosprawnych, uprawnionych do głosowania nie ma możliwościaktywnego uczestniczenia w wyborach ze względu na niedostosowanielokali wyborczych do ich potrzeb.
Inicjatorami koalicji 7czerwca są: Fundacja im. StefanaBatorego, Instytut Spraw Publicznych, Fundacja Projekt: Polska,Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja FOR, PKPP Lewiatan,Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie SzkołaLiderów, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Fundacja im. RobertaSchumana, Związek Firm Public Relations, Mediacom, agencje Saatchi& Saatchi i PZL.
Dołącz do dyskusji: Marcin Meller ambasadorem kampanii 'Pępek Europy'