Mariusz Urbańczyk dyrektorem operacyjnym Papaya Films. Kacper Sawicki - głównym strategiem
W maju do zespołu zarządzającego domu produkcyjnego Papaya Films, obok Kacpra Sawickiego, dołączą Mariusz Urbańczyk, Iwona Mnich oraz Justyna Górniak. Bieżące obowiązki operacyjne w roli CEO przejmie Mariusz Urbańczyk. Kacper Sawicki skupi się na strategii rozwoju firmy.
Mariusz Urbańczyk dołączył do Papaya Films w grudniu 2020 roku jako chief operating officer (COO). Wcześniej był dyrektorem zarządzającym w Hogarth North America, gdzie kierował ośmioma biurami i ponad 400 pracownikami w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Jako COO w Papaya odpowiadał za rozwinięcie formuły konkursu Papaya Young Creators, komercyjnej oferty Papaya.Rocks, rozwój Papaya Roster oraz nawiązanie strategicznego partnerstwa produkcyjnego z międzynarodowymi grupami mediowymi.
Zobacz: Inspekcja pracy nie stwierdziła uchybień w Papaya Films
Kacper Sawicki skupi się na rozwoju Papaya Films
Kacper Sawicki, założyciel Papaya Films, zamierza skupić się na strategii dalszego rozwoju firmy w Polsce i na świecie.
- To drugi taki moment w historii Papaya i mojej w niej roli. Pierwszy raz miał miejsce 6 lat temu, kiedy zdecydowałem się zejść z planów zdjęciowych, by skupić się na zarządzaniu firmą. Teraz, po kolejnych latach, decyzja o rezygnacji z działania operacyjnego, pozwoli mi w pełni poświęcić się rozwojowi strategicznemu Papaya Films, która stała się największym domem produkcyjnym w regionie. Szczególną uwagę poświęcę na kwestie ekspansji produkcji reklamowej i oryginalnego content'u. Mariusz Urbańczyk, przez ostatnie półtora roku udowodnił, że bieżące zarządzanie firmą trafia w doskonałe ręce - komentuje zmiany Kacper Sawicki.
Zobacz: Pięć nowych osób w zespole produkcji Papaya Films
Pozostałe funkcje z zespole zarządzającym pełnią Iwona Mnich jako head of production oraz Justyna Górniak jako chief people & sustainability officer.
Papaya Films na rynku od 2006 roku
Studio produkcyjne Papaya Film założyli w 2006 roku Kacper Sawicki i Paweł Bondarowicz. Firma ma swoje oddziały w Wielkiej Brytanii, Portugalii i USA. Ma na koncie wiele produkcji reklamowych, teledysków, pracuje dla klientów z Polski i z zagranicy.
Papaya Films pracuje dla takich klientów jak McDonald's Kompania Piwowarska, Kaufland, Samsung, ING Bank Śląski, Canal+, Puma, Mazda, Mohito, Adidas, AXA, 4F, Hortex, Kazar, McDonald’s i Rossman. Pracował też dla zagranicznych klientów, m.in. przy kampaniach marek Lancerto, Vodafone, Chandon, Trebor, Unilever, L'Oreal, Audi, Playstation, Deliveroo i Vanish.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W tym roku studio zainicjowało projekt Papaya Originals, w ramach którego powstaje cykl mini-serii, seriali, filmów dokumentalnych oraz content'u wertykalnego w nurcie "coming-of-age". Pierwszym realizowanym projektem jest debiut fabularny Jana Dybusa pod tytułem „Wilk".
Jest także organizatorem konkursu Papaya Young Directors, promującego młode talenty z branży produkcji filmowej.
W 2019 roku Papaya Films notowała rekordowe wyniki - osiągnięto wzrost przychodów sprzedażowych o 45,8 proc. do 111,07 mln zł, a jego zysk netto poszedł w górę z 1,98 do 11,92 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł z 2,68 do 15,12 mln zł, zysk brutto - z 2,64 do 15,09 mln zł.
Koszty wynagrodzeń wzrosły z 4,97 do 6,12 mln zł. W ub.r. w firmie było średnio 9 pracowników etatowych, ze zdecydowaną większością twórców współpracowano w ramach umów cywilnoprawnych.
Dołącz do dyskusji: Mariusz Urbańczyk dyrektorem operacyjnym Papaya Films. Kacper Sawicki - głównym strategiem