Marketing ma większy wpływ na Azjatów
Komunikacja marketingowa ma o wiele większy wpływ na konsumentów zregionu Azji i Pacyfiku niż z USA czy Europy.
Takie wnioski przynosi nowe narzędzie badawcze firmyZenithOptimedia o nazwie Touchpoints ROI Tracker. Uwzględniono wnim 300 tysięcy wywiadów z konsumentami z 34 krajów na temat ponad4 tysięcy marek - informuje serwis Brand Republic.
Okazało się, że kampanie w telewizji i na nośnikach outdoor są owiele bardziej wpływowe w Azji niż na rynkach zachodnich. Takąsytuację zaobserwowano również w przypadku nowych mediów takich jakinternet czy reklama mobilna.
"Komunikacja marek w Azji jest o wiele silniejsza niż wpozostałej części świata" - stwierdził Guy Abrahams zZenithOptimedia. Zaznaczył też, że marki są ważnym symbolembogactwa na wielu wschodzących rynkach, w których reklama jestczęsto jedynym sposobem edukacji na temat marek.
Z kolei Matt Donovan z Euro RSCG, porównując Chiny ze StanamiZjednoczonymi, powiedział: "Na różnych rynkach występują różneczynniki mające wpływ na decyzje zakupowe, ale w Chinach ludzie poprostu nie mają dość mediów i chcą mieć kontakt z markami pod każdąmożliwą postacią." Zdaniem Donovana podobna sytuacja ma miejsce nawielu wschodzących rynkach regionu Azji i Pacyfiku.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Marketing ma większy wpływ na Azjatów