Mars konsoliduje globalną obsługę mediową w MediaCom
Koncern Mars, właściciel takich marek jak Mars, Snickers, Wrigley czy Pedigree, zakończył przetarg na globalną obsługę mediową. Zgodnie z zapowiedziami skonsolidował obsługę w jednej agencji, decydując się na współpracę z należącą do GroupM siecią MediaCom.
Przetarg trwał od stycznia br. Wcześniej Mars w zakresie planowania i zakupu mediów współpracował z trzema agencjami: MediaComem (GroupM), Starcomem (Publicis Media) i OMD (Omnicom). Wszystkie trzy zostały zaproszone przez marketera do ogłoszonego przetargu.
Firma finalnie zdecydowała się na wybór oferty MediaComu. - GroupM zaproponowało nam niestandardowy model operacyjny, który umożliwia nam umieszczanie danych w centrum procesu decyzyjnego, zwiększenie szybkości na poziomie globalnym, lokalnym oraz efektywne wykorzystanie naszych zasobów - powiedział Andy Clark, dyrektor ds. marketingu i obsługi klienta w firmie Mars. Podkreślił, że ta współpraca będzie kluczowym akceleratorem ambicji firmy do tego, by być szybszym, odważniejszym i jeszcze bardziej innowacyjnym w zaspokajaniu potrzeb konsumentów.
Rob Rakowitz, globalny dyrektor ds. mediów w firmie dodał: - To było imponujące, gdy trzy agencje przedstawiły nam nowe, świeże i wymagające podejście do mediów, które pomogło nam rozwinąć nasze myślenie i zainspirowało nas do tego, byśmy byli jeszcze odważniejsi w wyznaczaniu naszych celów.
MediaCom zajmie się strategią mediową, planowaniem i zakupem mediów na wszystkich rynkach, na których działa Mars, także w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Wartość budżetu marketera szacowana jest na 1,4 mld funtów rocznie.
Agencja rozpocznie współpracę z Marsem począwszy od stycznia 2019 roku. Przetarg koordynowały firmy ID Comms i Ebiquity.
W tym tygodniu marketer wstrzymał emisję wszystkich swoich reklam na YouTube w Wielkiej Brytanii po tym, jak okazało się, że spoty promujące markę Starburst pojawiły się w sąsiedztwie teledysków z muzyką „drill”. Jest to gatunek rapu znany z powiązań z brutalną przestępczością w Londynie, często zawierający teksty promujące przemoc.
Przedstawiciele Marsa stwierdzili, że takie działanie jest nie do zaakceptowania. Firma prowadzi rozmowy z Google i agencjami w celu wyjaśnienia tego, jak mogło dojść do tego, że ich reklamy pojawiły się na YouTube w takim właśnie otoczeniu.
MediaCom zajmował się obsługą mediową Marsa na poziomie globalnym od 2014 roku, jednak nie w pełnym zakresie. Działania na większości rynków lokalnych realizował dla marketera dom mediowy Starcom (Publicis Media), a na tych rynkach, na których obsługi mediowej nie powierzono Starcomowi - marketer współpracował z OMD (Omnicom) lub z Mediacomem.
Dołącz do dyskusji: Mars konsoliduje globalną obsługę mediową w MediaCom