“MasterChef” na czele programów kulinarnych
Nadawany w TVN “MasterChef” był najchętniej oglądanym wieczornym programem kulinarnym w pierwszym miesiącu jesiennych ramówek. Drugie miejsce zajęły „Kuchenne rewolucje”, a liderem pod względem udziałów był program „Ugotowani”.
Z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement za okres od 1 września do 2 października br. wynika, że średnia oglądalność programu „MasterChef” wyniosła w tym okresie 2,67 mln widzów, co dało TVN 16,87 proc. udziału w grupie 4+. Dane te dotyczą pięciu odcinków reality-show, który emitowany jest w niedziele o 20.00.
Na drugiej pozycji znalazł się program Magdy Gessler „Kuchenne rewolucje” z widownią pierwszych czterech odcinków na poziomie 2,34 mln widzów i udziałem wynoszącym 18,17 proc. Format ten jest nadawany w TVN czwartki o 21.30.
Na podium znalazł się też kolejny program z anteny TVN - „Ugotowani”, którego pierwsze cztery wydania zgromadziły średnio 2,32 mln widzów, a jego udział wyniósł 19,13 proc. Był to najwyższy udział wśród wszystkich pozycji z tej kategorii.
Kolejne miejsca zajęły: emitowany w Polsacie reality-show „Top Chef” z widownią 1,73 mln widzów i udziałem na poziomie 11,68 proc. oraz nadawany w TVP1 format „Sąsiad na widelcu” (940 tys. widzów, 9,43 proc. udziału). Pierwszy z tych programów oglądać można w środy o 20.35, a drugi w soboty o 18.25. Obu nadano dotąd po cztery odcinki.
Grupa |
| Wszyscy4+ | |
Stacja | AMR | SHR % | |
MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./ | TVN | 2 670 554 | 16,87% |
KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./ | TVN | 2 342 904 | 18,17% |
UGOTOWANI /REALITY SHOW POL./ | TVN | 2 318 423 | 19,13% |
TOP CHEF /REALITY SHOW POL./ | Polsat | 1 728 846 | 11,68% |
SASIAD NA WIDELCU /REALITY SHOW POL./ | TVP1 | 941 098 | 9,43% |
W grupie komercyjnej kolejność programów kulinarnych była taka sama. Będący liderem „MasterChef” gromadził tutaj średnio 1,45 mln widzów, a jego udział wynosił 22,11 proc.
Oglądalność zajmujących drugie miejsce „Kuchennych rewolucji” wyniosła 1,27 mln osób przy udziale na poziomie 22,11 proc., zaś „Ugotowani” mieli 1,23 mln widzów. Udział tego reality-show wyniósł aż 26,17 proc., co było najlepszym wynikiem w zestawieniu.
„Top Chef” w grupie komercyjnej gromadził milion widzów i miał 15,80 proc. udziału, a zajmujący ostatnie miejsce „Sąsiad na widelcu” śledziło jedynie 250 tys. widzów przy udziale na poziomie 6,95 proc.
Grupa |
| 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | |
MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./ | TVN | 1 450 553 | 22,38% |
KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./ | TVN | 1 270 881 | 22,11% |
UGOTOWANI /REALITY SHOW POL./ | TVN | 1 231 248 | 26,17% |
TOP CHEF /REALITY SHOW POL./ | Polsat | 996 246 | 15,80% |
SASIAD NA WIDELCU /REALITY SHOW POL./ | TVP1 | 253 193 | 6,95% |
Dołącz do dyskusji: “MasterChef” na czele programów kulinarnych