SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

mBank ma nowe logo. "Przeniesienie do cyfrowego świata"

mBank wprowadził zmiany w wyglądzie swojego logo. Ma to służyć dostosowaniu identyfikacji wizualnej banku do przestrzeni cyfrowej. Za projekt odpowiada agencja BNA oraz mBank.

W nowej wersji logo mBank zastosował nową bezszeryfowy font. - Gdy kilka lat temu po raz pierwszy dokonaliśmy rebrandingu mBanku, świat bankowości wyglądał inaczej. System identyfikacji miał elastycznie obsługiwać zróżnicowane potrzeby komunikacyjne w druku. Dziś bank przenosi się do telefonu, a branding musi funkcjonować równie dobrze w placówce i na billboardzie, co w aplikacji mobilnej i banerze facebookowym - opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Andrzej Rozen, brand consultant agencji BNA, która odpowiada za logo.

Ekspert wyjaśnia zmianę fontu: - Jeśli coś poza wielokolorowym „łowickim kodem kreskowym” stanowiło do tej pory o tożsamości wizualnej mBanku, to był to font FS Lola - krój łączący szeryfy (nawiązujące jeszcze do czasów pierwszego logo z kwiatkiem) i miękkie łuki dodające marce ludzkiego, przyjaznego charakteru. Font ten miał jednak pewne ograniczenia. Nie sprawdzał się w środowisku digitalowym. Zaprojektowaliśmy nowy font, który przenosi mBank do cyfrowego świata. Jest współczesny, geometryczny i świetnie się skaluje. Dzięki zastosowaniu szeryfów, udało nam się przy tym zachować tożsamość marki – dla części Klientów zmiana zapewne pozostanie niezauważona. Dokonaliśmy także kilku innych korekt w logo. Nieznacznie zmodyfikowaliśmy kolorystykę i proporcje pasów - wymienia Andrzej Rozen.

Nowe, cyfrowe logo mBanku

W nowej wersji logo zastosowano nowe odcienie znanych już z identyfikacji wizualnej banku kolorów - czerwieni, zieleni, pomarańczowego i czerni. Układ kolorowych pasków został uporządkowany. Każdy z nich – bez względu na wersję kolorystyczną logotypu – ma tę samą liczbę kolorów i proporcje.

Nowe logo przyjęło kształt prostokąta. Ikony z paskami pozostaną częścią standardu graficznego banku, ale nie będą już pełnić roli logotypu.

Logo mBanku, na górze nowa wersja

- W ciągu siedmiu lat znacząco zmieniły się rozwiązania technologiczne, z których korzystają nasi klienci. Logo mBanku pojawia się na coraz doskonalszych ekranach i nośnikach cyfrowych. Nie możemy być na to obojętni - to nie tylko kwestia estetyki, ale i oczekiwań odbiorców. Stąd zmiany, dzięki którym nasz znak i elementy identyfikacji wizualnej będą bardziej przystępne - wyjaśnia Iwona Ryniewicz, dyrektor departamentu komunikacji i strategii marketingowej mBanku.

Odświeżony znak będzie widoczny przede wszystkim online. Stopniowo pojawiać się będzie także na budynkach, kartach płatniczych i drukach. W Warszawie można go już zobaczyć na szczycie nowej siedziby - Wieży mBank przy ul. Prostej 18 (zdjęcie poniżej)

Za odświeżenie standardu graficznego odpowiadają zespoły marketingu i UI/UX banku oraz agencja BNA, która przed lat zaprojektowała logo z paskami.

Obecnie obowiązującą identyfikację wizualną mBank wprowadził w 2013 roku, kiedy był marką BRE Banku. W 2016 roku wprowadzono dodatkową wersję kolorystyczną logo, dostosowaną do młodszych klientów.

Logo mBanku dostosowane do zmieniającego się świata

- Korekta logo, chociaż z pozoru niewielka, stanowi idealną emanację tożsamości mBanku, marki znanej z tego, jak inteligentnie dostosowuje się do gwałtownie zmieniającego się świata - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Andrzej Rozen, brand consultant agencji BNA, która odpowiada za logo.

Modyfikacje w logo mBanku chwali Anita Kamila Sochacka, managing director w agencji Lotna. - Zmiany w logo zaproponowane przez mBank są krokiem w dobrym kierunku. Spójność w działaniach wpływa na lepsze zrozumienie strategii marki. Przyjęcie formy prostokąta i odejście od logotypów w ikonach ogranicza chaos informacyjny - logo powinno być znakiem, a nie ikoną, która może wprowadzać odbiorców w błąd. To samo tyczy się ustalenia stałej liczby kolorów i proporcji. Zastanawiająca jest kwestia szeryfów - litery ‘a’ i ‘k’ zostały z nich oczyszczone, natomiast w ‘m’ i ‘b’ i 'n' są wciąż obecne - tutaj można było się pokusić o pełne ujednolicenie systemu. Jednak biorąc pod uwagę całość prac, należy stwierdzić, że mBank kroczy drogą, którą obecnie powinny iść wszystkie brandy - to najwyższa pora na dostosowanie swoich logotypów i identyfikacji do wymagań świata cyfrowego, który pełni coraz ważniejszą rolę we wszystkich strategiach marek - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Anita Kamila Sochacka.

Dołącz do dyskusji: mBank ma nowe logo. "Przeniesienie do cyfrowego świata"

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PK
Myślałem, że zmienią na logo strajku kobiet... żegnam mbank bez żalu. Poparciem takich politycznych przebierańców, strzelili sobie w stopę. Nie zyskają wiele, a będą kojarzeni z wulgarnymi hasłami protestujących.
odpowiedź
User
Dany
Czyżby próbowali się ratować po upolitycznieniu swojego banku i poparciu Strajku Kobiet, a tym samym aborcji na żądanie?
odpowiedź
User
jhgf
Wg uczonych w piśmie - gdy firma zaczyna zabawy z własnym logo, trzeba stąd spadać.
odpowiedź