mBank stawia na polisy ubezpieczeniowe
BRE Ubezpieczenia oraz mBank, spółki z grupy BRE Banku, zamierzają w pierwszym roku działalności spółki ubezpieczeniowej sprzedać 27 tys., a w kolejnym - 46 tys. polis dzięki uruchomionej właśnie wspólnej platformie Supermarket Ubezpieczeń Samochodowych.
Projekt będzie rentowny w pierwszym roku działalności, poinformowali przedstawiciele BRE Banku we wtorek.
"Przy bardzo konserwatywnych założeniach spodziewamy się, że w tym roku liczba sprzedanych polis wyniesie 27 tys., w kolejnym 46 tys., w 2009 będzie to 76 tys, a w 2010 sprzedamy 101 tys." - powiedział prezes BRE Banku Sławomir Lachowski podczas konferencji prasowej.
Na początku w ofercie znajdują się produkty czterech towarzystw, a w drugim kwartale zostanie ona poszerzona o kolejne dwie marki - jedną z nich będzie Allianz. Bank zamierza wprowadzić także dodatkowe ubezpieczenie mieszkaniowe. Wkrótce ruszy także sprzedaż ubezpieczeń samochodowych przez call center mBanku.
Dzięki platformie klienci mogą online porównywać i kupować oferty HDI asekuracja, Benefis, spółki z grupy Vienna Insurance Group, Go!Direct, dostępnej tylko w mBanku oraz BRE Ubezpieczenia.
Partnerami projektu są również asekurator Swiss Re oraz Ergo Hestia, likwidująca szkody produktów Go!Direct i BRE Ubezpieczenia.
W uruchomionym właśnie projekcie mBank odpowiada za sprzedaż, marketing i pozyskiwanie klientów, zaś spółka BRE Ubezpieczenia jest odpowiedzialna za dostarczanie nowoczesnych produktów oraz funkcjonalność.
Oprócz standardowych produktów ubezpieczenia komunikacyjnego OC i AC klienci mają także do wyboru kilkanaście opcji dodatkowych.
"Z konta w mBanku będzie można kupić kilka najlepszych produktów ubezpieczeniowych, po wcześniejszym przeprowadzenia kalkulacji składki na stronach internetowych banku. BRE Ubezpieczenia nie tworzy produktów, które są konkurencyjne dla tego, co oferują partnerzy, my uzupełniamy tę ofertę proponując dodatkowe opcje ubezpieczenia" - powiedział Jarosław Mastalerz, prezes zarządu BRE Ubezpieczenia.
Oferta Supermarketu Ubezpieczeń Samochodowych jest skierowana głównie do osób, które posiadają rachunek w mBanku i dokonują operacji bankowych przede wszystkim przez Internet.
Jeszcze w tym półroczu z oferty ubezpieczeń direct będą mogli korzystać klienci Multibanku.
Prezes powiedział, że wspólny projekt mBanku i BRE Ubezpieczenia został zrealizowany nakładem 2 mln zł i będzie rentowny w pierwszym roku działalności.
"My zarządzamy relacjami z klientem. Przejmujemy dystrybucję i procesy w łańcuchu wartości. Na to przypada 30% składki klientów, a my robimy to za 10%. Z pozostałych 20% połowę oddajemy klientowi w formie niższej ceny, a 10% zarabiamy. Cały projekt będzie rentowny w pierwszym roku działalności" - powiedział Lachowski.
Prezes powtórzył, że wpływ wyniku BRE Ubezpieczenia i mBanku na wynik grupy BRE Banku wyniesie 1,1 mln zł w tym roku, 18 mln zł w 2008, 45-47 mln zł w 2009 roku, a w 2010 roku zwiększy się do 65,3 mln zł.
Dodał, że bank złoży wniosek o wydanie licencji na prowadzenie działalności w segmencie ubezpieczeń na życie w takim terminie, aby rozpocząć działalność jeszcze w tym roku.
Liczba klientów mBanku sięgnęła 1,3 mln na koniec 2006 roku, a do końca tego roku ma wzrosnąć do ok. 2 mln.
Dołącz do dyskusji: mBank stawia na polisy ubezpieczeniowe