Andrea Pirlo szuka idealnej drużyny na mundial w kampanii McDonald’s i Uber Eats (wideo)
W nowej wspólnej kampanii McDonald’s i Uber Eats Andrea Pirlo, znany włoski piłkarz kompletuje własną drużynę na tegoroczny mundial w Rosji. Projekt realizowany w internecie wykorzystuje fakt, że po raz pierwszy od 60 lat w mistrzostwach świata w piłce nożnej zabrakło reprezentacji Włoch.
Podczas tegorocznego mundialu w Rosji McDonald's, oficjalny sponsor FIFA World Cup, po raz pierwszy w historii wspólnie z Uber Eats umożliwi zamawianie posiłków z McDelivery w 26 państwach na świecie (w tym także w Polsce).
Nowa forma dostaw posiłków w trakcie mundialu została wsparta kampanią reklamową, której twarzą jest Andrea Pirlo, wielokrotny reprezentant Włoch i zdobywca mistrzostwa świata z tą drużyną w 2006 r.
W kampanii Pirlo wystąpił w serii wywiadów wideo, w których – wspólnie z kolegami z boiska – szuka alternatywnej jedenastki, którą będzie dopingował podczas tegorocznych mistrzostw świata.
Do tych starań zaangażowano osiem gwiazd światowego futbolu. W gwiazdorskim składzie znaleźli się m.in. Cafu (Brazylia), Marcel Desailly (Francja), Luis Hernandez i Jared Borgetti (obaj z Meksyku), Harry Kewell (Australia), Rui Patricio (Portugalia), MashahiroFukuda (Japonia) oraz AlexandreGuimarães (Kostaryka).
Każda z piłkarskich ikon starała się zachęcić Pirlo do kibicowania konkretnej drużynie. Całą akcję szukania drużyny dla Pirlo można śledzić pod hashtagiem #TeamForPirlo. Stosując wspomniany hashtag do zabawy mogą przyłączyć się również polscy kibice, rekomendując włoskiemu piłkarzowi konkretną drużynę.
Jak wyjaśniono w komunikacie hashtag #TeamForPirlo wziął się z dość niezręcznej sytuacji. Podczas wywiadu z włoskim piłkarzem jeden z reporterów nieuważnie zadał pytanie o to, czy Pirlo nie może już doczekać się momentu, w którym wybiegnie na boisko podczas mundialu w Rosji. Andrea na to pytanie nie odpowiedział, lecz ostentacyjnie wstał i wyszedł.
– Pierwszy raz odkąd pamiętam, nie czułem ekscytacji na myśl o zbliżających się Mistrzostwach Świata FIFA. Myślałem sobie: „Nie ma Italii, nie ma imprezy”, ale przede mną przecież nadal całe lato przepełnione futbolowymi zmaganiami, którymi mogę cieszyć oko jako kibic w domu, dzięki McDonald’s McDelivery z Uber Eats – wyjaśnia Andrea Pirlo – Włoch zabraknie na tym turnieju, więc potrzebuję znaleźć dla siebie drużynę, której będę mógł kibicować. Mam nadzieję, że spotkania z najbardziej szanowanymi piłkarzami w historii pomogą mi w podjęciu tej decyzji.
Kampania będzie prowadzona w internecie, przede wszystkim na Instagramie i Facebooku, częściowo także na Twitterze. Za kreację odpowiada agencja The Pitch Marketing Agency.
Dołącz do dyskusji: Andrea Pirlo szuka idealnej drużyny na mundial w kampanii McDonald’s i Uber Eats (wideo)