MCI.TechVentures inwestuje w niemiecki e-sklep windeln.de
Fundusz MCI.TechVentures, zarządzany przez MCI Management, zainwestował w windeln.de - niemiecką spółkę prowadzącą sklep internetowy z produktami codziennego użytku dla niemowląt.
MCI.TechVentures razem z funduszem 360 Capital Partners dołączył do dotychczasowych inwestorów - DN Capital i Acton Equity Partners - w ramach kolejnej rundy finansowania windeln.de, przekraczającej 15 milionów euro.
Niemiecka spółka zamierza przeznaczyć pozyskane środki m.in. na rozwój portfolio produktowego, umocnienie pozycji na rynku niemieckim oraz rozpoczęcie ekspansji w kolejnych krajach. W tym roku ma ona w planach uruchomienie działalności w Szwajcarii, Polsce i Czechach.
W ramach współpracy inwestorów z windeln.de powołano pięcioosobowy organ doradczy, w skład którego weszli Nenad Marovac (DN Capital), Christoph Braun (Acton), Tomasz Czechowicz, Fausto Boni (360 Capital) i Jochen Gutbrod (prywatny inwestor i były wiceprezes grupy wydawniczej Georg von Holtzbrinck).
Windeln.de został założony przez Konstantina Urbana i Aleksandra Branda w październiku 2010 roku. W minionym roku zanotował dynamikę wzrostu wynoszącą 300%, z miesięcznymi przychodami na poziomie 4 mln euro. Monachijska firma zatrudnia obecnie 50 pracowników. Aktualne portfolio produktowe serwisu obejmuje ponad 20 tys. pozycji (od ponad 300 marek) dedykowanych niemowlętom i matkom. W jego ofercie można znaleźć m.in. pieluchy, żywność dla niemowląt, produkty dla pielęgnacji skóry niemowląt, a także produkty bezpieczeństwa takie jak bramy i monitory. Blisko 70% zamówień w e-sklepie to powtarzalne zakupy dokonywane przez dotychczasowych klientów.
Dołącz do dyskusji: MCI.TechVentures inwestuje w niemiecki e-sklep windeln.de