Media społecznościowe dla połowy Amerykanów źródłem newsów. Najczęściej Facebook
Właściciel portali społecznościowych są często krytykowani za to, że nie podejmują wystarczających kroków, aby walczyć z dezinformacją szerzącą się na ich stronach. Pomimo tego blisko połowa Amerykanów kieruje się do social media w poszukiwaniu newsów - wynika z badania Pew Research Center.
48 proc. dorosłych Amerykanów przyznaje, że "często" lub czasami" wykorzystuje media społecznościowe jako źródło informacji. To o 5 pkt. proc. mniej niż rok temu.
Niemal co trzeci badany (31 proc.) spośród portali społecznościowych wskazywanych jako miejsce, w którym regularnie poszukują newsów, wskazuje na Facebooka.
Drugim najpopularniejszym pod tym względem serwisem jest YouTube (22 proc.). Dwucyfrowy wynik zanotowały jeszcze Twitter (13 proc.) i Instagram (11 proc.).
Natomiast mniej niż co dziesiąty dorosły Amerykanin regularnie szuka informacji w serwisach Reddit (7 proc.), TikTok (6 proc.), LinkedIn (4 proc.), Snapchat (4 proc.), WhatsApp (3 proc.) i Twitch (1 proc.).
Biorąc pod uwagę odsetek użytkowników poszczególnych portali społecznościowych, którzy regularnie poszukują w nich informacji, na tle innych wyróżnia się Twitter. Korzysta z niego co prawda tylko 23 proc. dorosłych Amerykanów, ale aż 55 proc. z nich traktuje serwis jako źródło newsów. Z drugiej strony o wiele popularniejszy YouTube jest wykorzystywany w ten sposób jedynie przez 30 proc. użytkowników.
Generalnie odsetek użytkowników regularnie pozyskujących treści informacyjne w poszczególnych serwisach społecznościowych utrzymał się na przestrzeni ostatniego roku na stosunkowo stabilnym poziomie. Wyjątek stanowi Facebook, gdzie odnotowano spadek z 54 proc. do 47 proc., a także TikTok, gdzie z kolei zaobserwowano wzrost z 22 proc. do 29 proc.
Badanie zostało przeprowadzone przez Pew Research Center w dniach 26 lipca- 8 sierpnia 2021 r., metodą internetową, na reprezentatywnej próbie 11 178 dorosłych mieszkańców USA.
Dołącz do dyskusji: Media społecznościowe dla połowy Amerykanów źródłem newsów. Najczęściej Facebook