Mediacap: wpływy wzrosły o 17 proc. dzięki grupie S/F i TalentMedia, 0,1 mln zł straty EBITDA
Według wstępnych danych holding marketingowo-technologiczny Mediacap w zeszłym kwartale zanotował 19,2 mln zł przychodów sprzedażowych (17 proc. więcej niż rok wcześniej) i 0,1 mln zł straty EBITDA.
W komunikacie giełdowym Mediacapu stwierdzono, że wzrost skonsolidowanych wpływów wynika z wyższych o ok. 20 proc. przychodów sprzedażowych z dwóch źródeł: marketingowego biznesu konsultingowego grupy S/F (obejmującej agencje reklamowe Scholz&Friends Warszawa, EmLab i uruchomioną w połowie ub.r. Booost) oraz agencji influencer marketingowej TalentMedia.
Natomiast wynik EBITDA wyniósł 0,1 mln zł straty liczony według nowego standardu MSSF 16, a gdyby zastosować poprzedni standard - byłoby to 0,7 mln zł straty firma tłumaczy to wyższą bazy kosztów „związanych z większą skalą prowadzonej działalności, która nie miała odzwierciedlenia w przychodach kwartału”.
Pełny raport finansowy z minionego kwartału Mediacap opublikuje 30 maja.
Do holdingu oprócz grupy S/F i TalentMedia należą firma badawcza IQS oraz platformy technologiczne Plastream i Opinie.pl.
W połowie marca br. TalentMedia za 9,2 mln zł kupił 79 proc. udziałów sieci partnerskiej LifeTube. Jej wyniki nie zostaną jeszcze uwzględnione w sprawozdaniu Medicapu z pierwszego kwartału.
W całym ub.r. Mediacap zanotował wzrost wpływów sprzedażowych o 26 proc. do 94,4 mln zł oraz 3,24 mln zł zysku netto (wobec 2,66 mln zł zysku netto rok wcześniej).
Większościowym akcjonariuszem Mediacapu jest jego prezes Jacek Olechowski, ma walory stanowiące 52,56 proc. kapitału spółki. W zeszły piątek na koniec sesji giełdowej kurs firmy wynosił 1,93 zł, co dawało jej kapitalizację w wysokości 35,55 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Mediacap: wpływy wzrosły o 17 proc. dzięki grupie S/F i TalentMedia, 0,1 mln zł straty EBITDA