Mediacap za 270 tys. euro kupuje resztę udziałów Scholz & Friends Warszawa
The Digitals, spółka zależna holdingu Mediacap, za 270 tys. euro przejmuje 25 proc. udziałów agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa, stając się jej jedynym właścicielem. - Porządki w ramach Grupy WPP umożliwiły wykupienie całości udziałów w ramach Scholz & Friends. Transakcja jest dla nas bardzo korzystna - zapewnia Jacek Olechowski, prezes i większościowy udziałowiec Mediacapu.
25 proc. udziałów Scholz & Friends Warszawa zostało kupione przez The Digitals od niemieckiej Scholz & Friends Group należącej do koncernu WPP. W komunikacie giełdowym Mediacapu zaznaczono, że The Digitals cenę 270 tys. euro zapłaci najpóźniej do końca kwietnia, sfinansuje transakcję ze środków własnych.
Mediacap podkreślił, że dzięki kupnie pozostałych udziałów Scholz & Friends Warszawa jego grupa kapitałowa będzie mieć prostszą strukturę i lepszy wskaźnik zysku na akcję (EPS).
- W 2010 weszliśmy w alians z Scholz & Friends odkupując 75 proc. jej warszawskiego biura. Przez ostatnie 10 lat, wspólnie zbudowaliśmy najmocniejszy oddział poza Niemcami, ze wspaniałym zespołem, świetną bazą klientów i solidnymi wynikami finansowymi - przypomina Marcin Jeziorski, prezes Scholz & Friends Warszawa i wiceprezes Mediacapu. Dodaje, że obecnie wszyscy klienci agencji zostali pozyskani przez jej warszawski oddział.
- Porządki w ramach Grupy WPP umożliwiły wykupienie całości udziałów w ramach Scholz & Friends. Transakcja jest dla nas bardzo korzystna, nie tylko z racji atrakcyjnej wyceny, ale przede wszystkim dlatego, że pozwoli na pełniejszą integrację w ramach Grupy S/F do której należą też The Digitals, EM LAB i Booost. Umożliwi ona też zupełnie nowe obszary synergii z biznesem influencer marketingowym LTTM, naszym największym źródłem przychodów. Oznacza to także, że całość zysku wypracowanego w Grupie S/F trafi do akcjonariuszy Mediacapu - wylicza Jacek Olechowski, prezes i większościowy udziałowiec Mediacapu.
- Jestem przekonany, że zainwestowane pieniądze szybko się zwrócą - zapewnia.
Według szacunkowych danych w czwartym kwartale ub.r. Mediacap zanotował spadek przychodów rok do roku o 16 proc. do ok. 43 mln zł. Przychody zajmującej się influencer marketingiem grupy LTTM (obejmującej firmy TalentMedia, LifeTube, Gamellon i Gameset) wzrosły o 7 proc., natomiast grupa S/F (agencje Scholz & Friends Warszawa, The Digitals i Emlab) i IQS zanotowały duże spadki.
Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. W środę na koniec sesji za akcję firmy płacono 2,20 zł, co daje kapitalizację w wysokości 41,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Mediacap za 270 tys. euro kupuje resztę udziałów Scholz & Friends Warszawa