MediaCom wygrał przetarg na globalną obsługę mediową Adidasa
Dom mediowy MediaCom (należy do GroupM) wygrał przetarg firmy Adidas na obsługę jej globalnego budżetu mediowego. Jego wartość szacowana jest na ok. 300 mln dolarów rocznie.
Poprzednio obsługą mediową Adidasa zajmowało się kilka agencji mediowych, w zależności od rynku. W USA i Wielkiej Brytanii za planowanie i zakup mediów odpowiadała sieć Carat należąca do Dentsu Aegis Network (od 19 lat), a na Bliskim Wschodzie - Starcom (Publicis Media).
Adidas nie podał liczby i nazw agencji uczestniczących w przetargu. Proces ten koordynowała firma MediaSense.
Przed rozpoczęciem przeglądu ofert domów mediowych Adidas poinformował, że marketingowo kluczowe są dla niego oddziały w Londynie, Tokio, Los Angeles, Nowym Jorku, Paryżu i Szanghaju.
Z raportu finansowego za 2017 rok wynika, że Adidas zwiększył w skali roku wydatki marketingowe o 13 proc., do 2,73 mld euro. Połowa tej kwoty wydawana jest na różne partnerstwa promocyjne i sponsoring zespołów, takich jak Manchester United, Real Madryt oraz na kontrakty z indywidualnymi gwiazdami, takimi jak Lionel Messi, Kanye West, Stella McCartney. Pozostała część zostaje przeznaczona na reklamy, media cyfrowe, wsparcie w punktach sprzedaży.
Dołącz do dyskusji: MediaCom wygrał przetarg na globalną obsługę mediową Adidasa