Będzie mniej reklam w metrze. Wiceprezydent Warszawy zapowiada zmiany
Na stacjach pierwszej linii warszawskiego metra ubędzie ok. 50 nośników reklamowych. Nie będą już zasłaniać nazw stacji, a nowe nośniki będą trochę przyciemnione, tak żeby nie oślepiały maszynistów.
W metrze warszawskim na linii M1 będzie mniej reklam. „Liczba nośników zostanie zmniejszona o ok. 50 sztuk” - poinformowała podczas czwartkowej konferencji prasowej wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska.
Zapewniła, że nośniki nie będą już montowane w środkowej części ścianach bocznych stacji. Przyznała, że do tej pory zdarzało się, iż reklamy przesłaniały nazwę stacji. Reklamy będzie można instalować jedynie na skrajnych częściach ścian zatorowych, i to tak, aby nie zasłaniały nazwy stacji.
- Największej zmianie ulegnie powierzchnia nośników proponowanych na ścianach zatorowych. Ich powierzchnia zostanie zredukowana o blisko 1000 m kw. w porównaniu do pierwotnej koncepcji przedstawionej przez operatora reklamy - zapowiedziała Kaznowska w komunikacie prasowym.
Reklamy nie pojawią się również na szklanych elementach na stacjach. Za to będą mogły się znaleźć na ścianach wind i nad schodami.
Mniej ekranów na stacji Centrum, nośniki słabiej oświetlone
Kaznowska zapowiedziała znaczne ograniczenie liczby elektronicznych nośników na stacji Centrum. Pierwotnie miały być tam instalowane ekrany między wszystkimi filarami znajdującymi się między peronami. "Ekrany będą w co trzecim prześwicie" - oznajmiła.
Podkreśliła ponadto, że zostanie obniżone natężenie światła emitowanego przez ekrany, na których wyświetlane są reklamy, „do akceptowalnego przez maszynistów i pasażerów”. "Mieliśmy sygnały, że światło jest zbyt intensywne. Firma dostała polecenie obniżenia natężenia światła. Będziemy rozmawiali przede wszystkim z maszynistami. Jeżeli będzie potrzeba, żeby poziom świecenia obniżyć, to będzie obniżany" - powiedziała wiceprezydent. Zaznaczyła, że obecnie ekrany spełniają normy.
- Zakończenie prac modernizacyjnych w zakresie dostosowania formatów i rozmieszczenia na stacjach Racławicka, Pole Mokotowskie, Politechnika i Świętokrzyska planowane jest do końca czerwca br. – powiedział Jerzy Lejk, prezes spółki Metro Warszawskie.
Na stacjach Służew i Ursynów postępowanie będzie zgodne z postanowieniem Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wszczęciu procedury wpisu tych stacji do rejestru zabytków.
Jesienią skończy się umowa ze Ströerem
Jerzy Lejk poinformował, że firma Ströer, która jest operatorem nośników reklamowych, płaci metru miesięczny czynsz w wysokości 1 mln 94 tys. zł. "Operator płaci niezależnie od tego, czy reklama się wyświetla, czy nie" – wyjaśnił Lejk.
31 października kończy się umowa ze Ströerem. Metro Warszawskie zakłada przedłużenie umowy z tą firmą na kolejne trzy lata.
Wymiana nośników reklamowych w metrze rozpoczęła się w pod koniec 2022 r. W założeniu miała prowadzić do ich unowocześnienia i nie zaburzać ładu wizualnego. Pierwsze instalacje budziły jednak kontrowersje. Dlatego władze miasta i zarząd spółki przeprowadziły ponowną analizę koncepcji wymiany nośników oraz wypracowały porozumienia z wykonawcą w zakresie niezbędnych korekt.
Dołącz do dyskusji: Będzie mniej reklam w metrze. Wiceprezydent Warszawy zapowiada zmiany