Metropol zniknął z rynku
Metro International zamyka wydawcę dziennika Metropol. Koszty zamknięcia Metro Poland szacowane są na ok. 2,5 mln USD.
Grupa wydawnicza Metro International SA zdecydowała o zamknięciu Metro Poland, która publikuje bezpłatny dziennik "Metropol" - poinformowała spółka Metro International na swych stronach internetowych.
"5 stycznia był ostatnim dniem publikacji Metropolu" - podała spółka w komunikacie. Koszty zamknięcia Metro Poland szacowane są na ok. 2,5 mln USD.
- "Metropolowi" nie udało się osiągnąć zakładanej rentowności i spełnić kryteriów, które stawiamy naszym gazetom na poszczególnych rynkach. Dlatego podjęliśmy decyzję o zamknięciu "Metropolu" i wycofaniu się z Polski, żeby skupić się na naszych aktywach o wyższym wzroście i większej skali działalności na strategicznych rynkach - oświadczył dla "Gazeta Wyborczej" Pelle Törnberg, prezes Metro International.
Metro International podał, że "Metropol" był wydawany w Polsce od 2000 r. i stał się jednym z największych bezpłatnych dzienników; jednak mimo to jego sytuacja finansowa była poniżej oczekiwań, a lokalne warunki rynkowe były trudne zarówno dla całego sektora prasy, a w szczególności dla prasy bezpłatnej.
Metro Poland, które zatrudniało 70 pełnoetatowych pracowników, miało na koniec 2006 r. niezaudytowane przychody ze sprzedaży na poziomie 5,2 mln USD.
- W ciągu ostatnich dwóch lat "Metropol" wykonał kawał dobrej roboty. Wszedł na nowe rynki i zaczął zabiegać o budżety ogólnopolskie, ale koncepcja gazety czytanej w środkach komunikacji nie do końca przyjęła się wśród reklamodawców i czytelników - komentuje dla "GW" Rafał Oracz, dyrektor generalny firmy CR Media Consulting. Dodaje, że tytułowi nie udało się wywalczyć pozycji lidera, którą zajmuje obecnie "Metro" wydawane przez Agorę. - A to ułatwia rozmowy z reklamodawcami - uważa Oracz.
Dołącz do dyskusji: Metropol zniknął z rynku