Microsoft sfinalizował zakup aQuantive
Firma Microsoft Corp. stworzyła nową grupę biznesową - Advertsierand Publisher Solution.
Grupa ta będzie współpracować z reklamodawcami i wydawcami wcelu zdobycia mocnej pozycji na rynku internetowej reklamy, który w2011 roku ma osiągnąć wartość 80 miliardów dolarów. Stworzeniegrupy jest uzupełnieniem sfinalizowanego właśnie przejęcia przezkoncern z Redmond firmy aQuantive Inc. za 6 miliardów dolarów.
Nową grupą będzie kierował Brian McAndrews - dotychczasowydyrektor naczelny aQuantive. Będzie ona odpowiedzialna zastworzenie i marketing całego reklamowego biznesu Microsoftu.
Przed miesiącem przejęcie przez Microsoft firmy aQuantivezatwierdziła Federalna Komisja Handlu (Federal Trade Commission -FTC). Z kolei w miniony czwartek zielone światło dla transakcjidali również udziałowcy aQuantive.
Inaczej wygląda sytuacja w przypadku najgroźniejszego rywalaMicrosoftu na rynku reklamy online, jakim jest Google. Lider narynku wyszukiwarek planuje przejęcie za 3,1 miliarda dolarówDoubleClick - kolejnej firmy z branży reklamy internetowej. W tymprzypadku FTC zażądała dodatkowych informacji w sprawie transakcjii jak dotąd jeszcze jej nie zatwierdziła.
Dołącz do dyskusji: Microsoft sfinalizował zakup aQuantive