Microsoft strategicznym partnerem Publicis Groupe przy tworzeniu platformy Marcel
Publicis Groupe poinformowała, że wybrała Microsoft Corp. jako strategicznego technologicznego partnera do budowy i wdrożenia platformy AI Marcel. Według zapowiedzi Publicis platforma ta ma radykalnie zmienić sposób współpracy pomiędzy pracownikami oraz relacje z klientami.
Platforma Marcel zostanie zaprezentowana w maju br. podczas Viva Technology w Paryżu. Generalnie ta platforma tzw. sztucznej inteligencji ma połączyć ok. 80 tys. pracowników grupy na całym świecie, a także jej klientów.
Nad architekturą i projektem Marcela pracuje dział technologii i doradztwa agencji Publicis.Sapient. Microsoft z kolei zbuduje platformę i rozwinie jej możliwości za pomocą oprogramowania AI Microsoft Azure i Office 365.
Platforma Marcel ma korzystać z tzw. usług kognitywnych i sztucznej inteligencji, aby wzmocnić współpracę pracowników, klientów i firmy Publicis Groupe. Będzie to realizowane na trzy sposoby.
Po pierwsze poprzez zidentyfikowanie odpowiednich połączeń między 80 tys. pracowników grupy - jeśli w jednej z agencji Publicis Groupe jest ktoś, kto może pomóc innemu pracownikowi, Marcel ją znajdzie. Po drugie - Marcel ma zbierać i organizować zbiorową wiedzę całej grupy i umożliwiać wszystkim swoim pracownikom wykorzystywanie doświadczeń i spostrzeżeń, które istnieją w grupie. Po trzecie - platforma ta da szersze możliwości pracy i rozwoju pracownikom grupy; dzięki niej nie będą ograniczeni jedynie do pracy w danym biurze agencji, będą mogli pracować znacznie szerzej niż dotychczas.
Firma podała, że dzięki M-Labs, inkubatorowi platformy Marcel, Publicis Groupe testuje nowe modele współpracy, które już dają wyniki niektórym z głównych globalnych klientów sieci.
- Sztuczna inteligencja jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologii naszych czasów, ale jej realna siła polega na tym, że można ją zastosować do wzmocnienia ludzkiej pomysłowości. I to jest piękno Marcela. W Microsoft wierzymy, że ludzie nie pracują już dla firm - firmy muszą pracować dla swoich pracowników. Marcel ucieleśnia to przekonanie. To sprawia, że ta współpraca jest tak płynna i naturalna - powiedział Satya Nadella, CEO Microsoftu. - Marcel jest kluczowym krokiem w zaangażowaniu Publicis Groupe w radykalną zmianę naszej branży, dla dobra naszych klientów i naszych pracowników - dodał Arthur Sadoun, prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe.
Publicis Groupe po raz pierwszy poinformowała o planach wprowadzenia platformy Marcel latem 2017 roku, podczas festiwalu reklamowego Cannes Lions. By sfinansować tę inwestycję, szefowie grupy zdecydowali, że agencje do niej należące przez rok nie będą uczestniczyły w żadnych branżowych imprezach, takich jak konkursy, festiwale reklamowe czy targi.
Dołącz do dyskusji: Microsoft strategicznym partnerem Publicis Groupe przy tworzeniu platformy Marcel